tisdag 14 november 2017

Vi är på väg, VM i Ryssland, vilken kväll "glädjetårar"

 
Vilken kväll för S V E R I G E , faktiskt kom det en
liten glädje tår. Vad de slet och jobbade, inga mål
men jäkligt nära för både Italien och Sverige.
Oj vad Italienarna kan spela, när de bliver skadade.
Jösses vad de snurrar och gestikulerar. Jaa, vi
kunde vi med. Det "skiter jag i, här var det slutmålet
som gällde.  och det klarade vi av-




Först tänkte jag, bliver det inga mål snart, så
stänger jag av . Gjorde så och tänkte jag ser slutet på min dataskärm. Men den här gumman kunde ju
inte vänta, utan upp igen och in i vardagsrummet,
på med TVn. Då blev det klart Sverige till Ryssland
på VM. Tanten är lite knasig, gjorde som Janne Andersson klämde fram en tår.

Innan matchen i går var det ju " Vår tid är nu"
på SVt, en jäkligt bra serie, allt är så levande
för mig ,eftersom jag var med på den tiden, på riktigt.
 Pratade också med mitt barnbarn, som
skulle få taga bort sitt gips, och plocka bort skruvar
i lår och armen. Just i dag , ville ju önska lycka till.


I soffan hemma hos farmor med pappa. Hon har
ju fått taga en bit från "höften" för att fixa sin
överansträngda arm. Vilka saker de kan göra nu för
tiden. Jag har väldigt svårt att tala med dessa nya
Mobiler, hörs ju knappast vad de säger. När Hemtjänst var här i dag, fixade jag så jag slipper
tvättstugan på fredag den 17/11. Jag skall ju vara redan kl 08,03. och åka med Färdtjänst ner till Vårdcentralen för mitt årliga läkarbesök. Så nu är det tvätt den första december nästa gång. Var har detta år tagit vägen ??

Jag brukar ju taga med vad jag skall ha till " Lunch här" Så i dag bliver det kokt Winerkorv och
pepparrots sås. Ha,ha jag kokar 3 korvar de är så
små, och slinker ner så lätt. Har tittat in hos Er, så
mycket trevliga julmarknader Ni varit på.
Tänker på Dig Ruth med ditt onda ben. Men som
Du säger något skall vi väl ha, i vår höga ålder.
Tack alla bloggvänner för ni kommer ihåg mig.
" ett brev betyder så mycket "  hälsar Hajan.

5 kommentarer:

  1. Här såg vi hela matchen och hojtade vilt i soffan båda två. Hoppas det gick bra för M när gipset skulle tas bort. Visst har året gått fort, tycker allt rusar på nu förtiden. Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Kul att Sverige klädde Italien. USA förlorade med ett par
    små öar i Karibien. Kan du tänka dej, det stora landet inte med i Ryssland!

    Tack ska du ha, Hajan! Benet har inte blivit mycket bättre,
    men jag kan iaf gå. Känns lite febrigt, och svullnaden är kvar.
    Tittade just på "mitt" hockeylag - förlust 3 -6 !!! Gråter mej
    inte till sömns över det.
    Trump kom hem i kväll efter sin 12 dagars Asienresa. Det ska bli
    tal framöver om hur jädrans duktig han var, och hur alla tyckte
    om honom, i synnerhet Lillputten Putin.
    Kl. 11 och sängdags. Gonatt - säjer Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Visst blev det olidligt spännande! kul att vi vann!
    Ha det gott Hajan ... och tack för dina snälla kommentarer! håller med dig - visst liknade det skyskrapor/ höghus!

    SvaraRadera
  4. Ja så kul för Sverige och så härligt att de klarar sig utan divan Zlatan!

    SvaraRadera
  5. Kikar in och önskar dig en fin helg😘

    SvaraRadera