söndag 15 oktober 2017

Härlig Söndag , lite av varje, bäst Kameran från mina barn

 
God kväll på alla, jag har haft en härlig Söndag. Fick en ny
Kamera av barnen, jättesnällt. Detta är en Canon också, var
ju tvungen att prova med en gång.
Var ju tvungen att skicka ett prov till Spanien , så min
dotter och måg fick se resultatet.
Min son och jag åt Köttfärslimpa, så enkelt och så gott.
Det blev över så vi har tills i morgon med. Pera fick med sig hem, kan ju vara skönt för en man att slippa tänka  på
maten utan bara värma kan värma upp.
 

 


Nu är det så vackra färger ute så man nästan kippar efter andan.
Tittade i morse alldeles utanför mina fönster. Det ser lite
konstigt ut med de gröna Gräsmattorna , 8+ grader ute.
Det ser ut som Tussilago i gräsmattan. Nej så knäppt är det inte, det är små löv från Björkarna , gula små, därför
denna fina färgkombination.
Nu önskar jag alla en lugn och skön natt, tänk att kunna
önska det. När man ser nyheterna på tv och datorn,
undrar man vilken konstig värld vi lever i.
Vilken konstig inställning man får till saker och ting.
Jag är glad att jag är född i vårt fina land, vi vet inte hur bra vi haft det. Man bara undrar hur skall detta sluta.
Tänka får man ju göra i alla fall.





Vet inte vem jag fått detta vackra foto av, det är inte här
i alla fall, kanske från Nette Cecilia , men tror inte det
heller. Det var så roligt i dag, många av våra gamla
bloggvänner som skrivit ett par rader. Man bliver så glad, för man undrar ju om det kommit sjukdom emellan.
Instagram har ju lockat många har jag sett.
Men man tror ju alltid det värsta.


2 kommentarer:

  1. Så kul att kameran blev bra. Och det blir ju kanonbilder också. Här är det inte så många vackra färger på träden. Ha en bra måndag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var fina bilder du tagit. Det är ju roligt med en ny kamera
    men det tar ett tag innan man kommit på alla finesserna.
    Jag har tappat min kamera i golvet och den beter sig lite konstigt.
    Men jag bryr mig inte om att köpa någon ny. Det blir kanske en ny mobil
    med bra kamera i, jag vet inte hur jag vill ha det.
    Jag håller med dig att det är en konstig värld vi lever i.
    Många gånger har sagt som du, tack och lov att jag är född i Sverige.
    Vad bra alla skulle ha det bra om man lätt bli att kriga för lite mark
    eller vad det nu är som sätter igång det hela.
    Jag har haft min bästa väninna på besök ikväll. Vår män är och spelar kort.
    Visst är det värdefullt att ha en vän i nästan 60 år. Man känner varandra utan och innan.
    Men det är inte så dumt med lite bloggvänner. Jag skriver inte så ofta numera, men vi måste hålla kontakten, eller hur?
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera