torsdag 21 september 2017

Jisses så fort allt går nu för tiden

 
Det är inte klokt, fick reda på att mitt nya
barn, barnsbarn  skall börja på Babysim. Det är
något som vi i min ålder har svårt att taga in. Bilderna här är inte på mina barnbarn, utan lånade på Google.
 
Vilken bra grej detta är, kommer ihåg hennes bror Axel när han började 2,5-3,0 månader är de ju bara.
Så roligt för dem , när mamma och pappa är med också.Axel är ju 4 år nu, det är inte klokt.
När jag lärde mig att simma var 1938, jag var på Fridensbergs sommar- koloni, Kommer till och med ihåg vad hon hette, Vivi Daun, Hon var så snäll mot mig. Jag stammade också på den tiden, vilka minnen som dyker upp. Här i Sverige var det ju Ester Williams som gällde. Hon kunde simma, det var det som räknades.

Så var det dags att taga hand om varorna som kom från Coop. Det är det bästa jag gjort ,att beställa där i från.
Malet kött, alla rotfrukter, potatisen inte minst,
all mjölk, kaffe ja alla tunga saker.



Mitt i simningen kom Coop med mina varor, Så nu skall Rotmosgrytan på . Det är länge sen jag gjorde
det. Jaa det fattas grejer som inte finns, det tror inte jag på.  Utan det måste vara något annat fel.
Förstår inte vad det kan vara , veckotidningar måste
De väl ha. Nix så är det bara. kan ju var de som beställer faktiskt.


Nu är det Hortensia tider , jag älskar den blomman.
Det får jag be någon åka och handla åt mig. För det
fick jag ingen med. Jag har faktiskt en konstgjord på mitt köksbord nu i dag också.. Nu skall jag fixa till
lite mat, men slutar med min konstgjorda Hortensia,


 Tackar för mig, och vi ses snart igen.
 


3 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, det går så himla fort. Jag gick ju i simskola på sommaren i gransjönäsbadet. Rotmos lät smaskens. Ha en fortsatt bra dag.
Kram

Hajan sa...

Det bliver inget rotmos, e435 bliver soppa i stället.
Kålroten var ingen kålrot, utan världens största Sellerirot.
Därför nu skall jag beställa en kålrot, kan inte skylla på någon.
jag beställde väl Selleri uj.uj dey kan nog bli lite fel här och där nu,
vojne, vojne hur skall detta sluta.Trevlig helg lilla gumman
nu är helgen nära för Er alla.

dianasdrömmar sa...

Mysigt med babysimm :)