lördag 5 augusti 2017

Vilket dumt namn Lucifer. i min älder tycker man det

Det var ju Hatets ängel förr, allt som hade med
ogudaktighet att göra. Otrohet, Krig och elände. Sen döpa värmevågen till namnet Lucifer
 Jaa Hett som i Helvetet.
Där kanske namnet kan stämma. Visst är det konstigt väder , sommar, höst blandat tycker jag.

Att det aldrig kan vara lagom med något. Man får vara med om så mycket nu för tiden så man tror inte
det är sant. Jag säger som en Hemtjänst personal
sade till mig i går kväll. Angående både det ena och andra.  Där Spriten går in, går vettet ut, det är nog sant.

 I dag har jag gjort något riktigt gott. Jag lade 5 st
Rödspättafile`r  i  bottnen på en ugnsform, sen
cocktail-tomater, skivad purjolök , tunt skivade potatisar 5-6 st,  koriander peppar, 2 dl vispgrädde
och salt.  Skivat riktigt smör, tunna skivor. Skjuts in i ugnen. Nu sprider det sig en härlig doft. Har provsmakat lite i ett hörn. Jättegott, det får klart
godkänt.  Var tvungen att få lite fisk i dag.

 
I dag får vi säga har den äran, till denna lilla fröken
som "fyller " en månad i dag. Lilla Ellen den nya
i familjen.  Jag glömde att snurra på bilden, jag ber
om ursäkt för det.
Alla mina anhöriga mår bra nu  med, barnpassning och  sonen håller på att hjälpa sin dotter med flyttning.
Kommer ihåg när mina barn flyttade hem i från.
Fy så tyst det blev, De hade ju alltid så många
kamrater hos sig. Då var det en tom tystnad, nu
i min ålders höst är det en skön tystnad. Det är väl bra, man skall inte älta allt tusen gånger.
En trevlig helg önskar jag er.

Från Hajan.

5 kommentarer:

  1. Ja lucifer ja...känns inte som den trevligaste typen om jag säger så :)
    Visst är det en märklig sommar!! Regn här, smällhett för andra och höst i luften...och där emellan blåser det smådjävlar :)
    God mat denna lördag kanske gör livet lite lättare!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Hej och godag från Virginia, där vi äntligen har fått
    "svenskt" sommarväder med 23C och sol och lagom bris.
    Känns skönt efter all hetta vi haft. Om det var Lucifer-
    hetta eller ej, det vet jag inte. :)

    Körde mågen till flygplatsen i morse (15-20 minuter). Han
    och dotra ska till Kalifornien, så deras vovve, Coco, ska
    bo hos Ingrid och mej. Hon är en gullig gammal vovve, så
    inga problem.

    Nu är det strax dags för mej att ge mej av till mitt Loppis

    Vilken gullig liten baby du har. Kram från Ruth i Virginia
    och jobba ett 3-timmars shift. Alltid kul!

    SvaraRadera
  3. Ja vädret är nära konstigt minsann. Visst blir det tyst när sina barn flyttar hemifrån. Men så är det och inget man kan göra åt. Tänk vad fort en månad redan har gått.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Så gott med fisk & vilken söt liten Ellen ... ❤️
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Hej alla!
    Mia heter jag, är 46 år gammal och bor i Småland på en gård tillsammans med våra tånåriga barn, min man och våra hundar.
    Jag har gått på sjukbidrag sedan början på 90 - talet, sjukpensionär, Har diganoser: autism, asperger, psykaiska besvär, tvångstankar, tvångshandling, deppighet, psykis ohälsa, autismsektrumstörning m.m Träna och tävla med våra hundar.
    Hundarna är mitt arbete, min hobby, min passion!
    Draghundar är fantastiskt roligt och givande och något jag velat göra detta på fritiden sedan många år tillbaka.
    Jag har en sysselsättning på kommunens öppna psykatrin. Är där någon gång gång i bland. Sen är jag på ett annat ställe som tillhör psykatrin som har olika sorters djur.
    E-mail: happy0@home.se


    http://autismmamma.bloggplatsen.se

    SvaraRadera