onsdag 30 augusti 2017

Vilken god Fiskgratäng, där har jag lyckats

Det blev lyckat från början till slut. i dag hade jag
dukat i Blått och Vitt. Det är roligt om allt passar ihop. I dag bjöd jag på Fiskgratäng, gratängsåsen

 
blev så god. Jag brukar inte följa recepten så noga, men i dag ville jag det. Först hade vi god ost i kanapeer. Mögelost 2 olika sorter.  Sunrise vinet i dag med, ni vet vi späder ju ut det. Det är lite festligt
med vackra glas. I dag spädde vi ut med Päroncider,
cider är nog bäst till sådant.

Hon tycker ju om att överraska, med enkla men roliga presenter. I dag var det en packe med Purjolök
som var billigt. Hon vet att jag ofta gör soppor.
Italienska småkakor, nästan osötade.

 
Nej Hajan så synd nu är det ju förstört, jaha ja
hade ju gjort så snyggt med Potatismoset spritsat
små rosor runt Torsken. Fram med kameran , men det blev inte rättvist. Receptet tog jag från ,Googl
det syns ju lite på bilden i alla fall.

Samma sak blev det med Äpplebakelserna. Jag hade
hackat skivor från äpplet väldigt fint. Blandat det med kanel och strösocker. Det skulle man lägga först
i muffinsformarna, sen hällde jag smeten uppe på det. När jag serverade dem, hade jag skivade päron
och glass till. Inte så svårt eller märkvärdigt, men roligt är det.

När jag dukade av sen, fick vi se Medelhavs salladen
och tomaterna bortglömda. Men jag äter ju i morgon  så det ordnar nog sig.  I morgon får jag mina
varor från Coop. Ännu har de inte haft några blommor med hit. Snart är det ju för sent med
Bollkrysset.  Allt låter ju lite förvirrat, men vi pratar
så mycket , så då kan det bliva så.
Nu skall jag lägga mig och läsa Svensk Damtidning,
Prinsessan Madeline och Chris skall ha barn igen.
Jaha det bliver en lite Barnkoloni där, med alla prinsessor och prinsar.  God Kväll
Tack Ruth i Virginia och Rantamor för att Ni dykt
upp igen.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Mycket gott som alltid när du bjuder på middag. Fin och bra present hon hade med sig. Hoppas du får ditt bollkryss i morgon :)
Kram och godnatt

Maria sa...

Jag har också ätit fisk till middag idag men med äggsås till, de va gott.
Hösten tycker jag också är fin årstid, älskar alla färger som blir.
Ta hand om dig och ha en bra dag/kramen

Anonym sa...

Du dukar så jättefint. Gillar blått och vitt.
Gratinerad fisk med mosring brukade min mamma
göra. Yummy, yummy! Ibland blev det kokt gädda
(med mycket ben) med äggsås. Äter inte mycket
fisk nu för tiden; god fisk är ganska dyr.

Njut av din bortglömda sallad nu, säjer
Ruth i Virginia

Annes vita rum sa...

Fiskgratäng👍🏼Ha en fin helg goa Hajan! Kramiz

HWIT BLOGG sa...

Fiskgratäng var det längesen jag gjorde, det är ju sååå gott! Bra tips där!
Hoppas bollkrysset kommer till rätta också :)
Fredag igen, känner mig trött så helgen är välkommen...
Kram från Titti

roth phallyka sa...

Hösten tycker jag också är fin årstid, älskar alla färger som blir.



หีฟิต