måndag 14 augusti 2017

Underbar dag i Augusti den 14 , 2017

I morse var jag vaken tidigt, klockan var bara 02.45 när
jag var uppe en vända. Tyckte det var något som inte stämde,
en stor Bobil svängde in på gården.. Herre Jösses är det Rantamor
och Rantafar som är i farten. En sådan där snygg som De har nu.
Konstigt nog tänkte jag, vad tusan skall jag bjuda dem på
det får bliva Kaffe och Macka.
Förstod ju sen hur dumt det var , Hur Dum får Du bli Hajan?
Man kommer ju inte till folk så tidigt.

Att jag var så pigg i morse var ju att jag visste att min dotter,
skulle vara tidigt vid Flygplatsen för att flyga hem barnbarnen,
Jag fick SMS när planet gav sig av till Sverige.

Jag var uppbjuden på Kaffe hos min granne i samma hus som jag.
hon hade så fint med blommor och annat på sin
Balkong. Hon talade också om att det skulle komma någon
och torka fönstren hos henne. Hon frågade om jag hade ringt, icke sa Nicke jag hade ju torkat mina själv i ilskan
Över hur de vände till när de var här.
Men jag orkar inte med detta, Per och jag skall hjälpas åt
med mina fönster i vardagsrummet in alla fall. Det är
3glas i de fönstren, Det gillar inte jag.
Det var en jättegod Äpplekaka på bordet, den var knaprigt
god att äta, Vi hade Visp-grädde till, mycket gott.
Har suttit ett tag nu och sett Allsången från Liseberg,
tycker så mycket om Thomas Ledin.
Stängde av allsången, det var inget särskilt tycker jag
I morgon är det sista med Skansen också.
I dag satt jag nästan 2 timmar på balkongen efter maten.
Löste flera st korsord, det tror jag är nyttigt för huvudet.
Min tös ringde 19,30 och berättade att lilla Axel blev jätteglad
över Pruttkudden han fick till födelsedagspresent.Den 18/8
fyller han 4 år, och tänk hm, hm vilken tur den dagen
har lilla nyfödda Ellen namnsdag. Cajsa hade köpt 2 st
linnen i Spanien från mig. Axel tyckte de var lite förstora.
I morgon sticker Carin i väg igen då är Per med tillbaka
dit, för att ha sin semester. Passar ju bra för Cajsa att ha brorsan med. Långa resor på 2 dagar hur orkar Du sade jag i kväll.
Men snälla Du, det gjorde Du också för 30 år sen, man
glömmer så mycket.  Klockan 04,30 startar deras resa i
morgon till Spanien. De får skjuts av en pappa till
barnen, upp till Flygfältet..
Ha det så bra alla och tack för Era kommentarer.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Den äpplekakan såg riktigt god ut som du blev bjuden på.
Snart kommer skjutsen mot Skavsta.
Puss o kram

Maria sa...

Gott att ha en god vän som bjuder på god paj. Jag är så dålig på att lösa korsord får nog börja å träna, friska upp huvudet lite.
Kramen från Maria