onsdag 23 augusti 2017

Tack gode Gud för maten, men mest för datan ha,ha

 
Mina Onsdagsträffar var tredje vecka. Min vän
rakt över min gård.. Vi äter och dricker (utspätt)
det är inte värt att  testa då kan det bliva fler benbrott.
Har en granne till också ensam, vi dricker kaffe
tillsammans, det är hon som bakar så gott
det har jag redan berättat.
 
 
Är så glad för ovanstående, plus att jag kan SMSa.
Nu när mina anhöriga är i ett annat land, så är det
ju underbart, det finns ju egentligen inga avstånd längre. Det är ju som om de vore runt hörnet bara.






En liten mening till Anki, som undrar hur jag kan se
alla TV program. Nu är det så att det är ingen synd åt mig, det är själv-valt. Jag är i min 59 kvm hela
dagarna. Har hur mycket tid som helst. Har min Rollator både inne och ute. Har mina besvär med
både det ena och andra. Klarar inte trappor längre,
kan tyvärr inte handarbeta lika mycket som förr,
då säger händer och armar ifrån. Förut brydde jag mig inte om detta, men efter mitt sista fall, och jag inte orkade ta mig upp själv från golvet, då känns det inte bra. Men som tur är kallades ju Hemtjänst och de kom, de fina flickorna, och ställde upp mig igen.  Inga råd nu snälla Ni
att jag kan göra si och så. Jag har det så bra och mår i alla fall toppen. Det bästa jag vet är ju när jag
hälsar på hos Er. Kollar varje dag vad Ni har gjort
sen sist, jag hälsade på. Sen saknas ju en del, det är
det enda jag inte gillar då undrar man ju, Är de sjuka
lever de över huvud taget. 
Sen har jag 2 barn , och barnbarn som inte glömmer sin mormor eller farmor heller. Nej Nu skall jag äta samma som i går, det
blev över så mycket Kålpudding i går. det klarar jag nog, sover ju själv och allt, om magen skulle krångla.
Nu är min novell klar för i dag.  Hej då från Hajan.


 

1 kommentar:

Mamma C sa...

Här har vi ätit korvstroganoff idag. Vi ska ingenstans ikväll så det blir väl tv:tittande och kortspel lite senare.
Kram mamma c