onsdag 16 augusti 2017

Skall man må bra, går man rakt över gården

Så svårt att få en rättvis bild, på den härliga maten i dag. Var ju hos grannen över gården, i dag bjöds
på Hemgravad Lax. Underbar sås på olja, senap och
underbara kryddor. Gravlax-sås .Skulle ju fota vid
matbordet som vanligt. Men då hade jag kvar kameran hemma. Så besviken jag blev. Det gör inget
sade kompisen, Du får med Dig hem tills i morgon.
Så nu fick jag en mat-låda med mig hem också.
Det är så konstigt vi har så många gemensamma
vänner fast vi inte vetat det förrän nu. En av mina
härligaste "skolkamrater" visste hon mer om än vad jag visste. Vi gick alla åren tillsammans i skolan,
jag är ju 86 år som ni hört till leda. Nu berättade jag för henne, att vi i ett par år hade "vårat gäng" i skolan ,St Olofsskolan det var ju tack vare Alice-Babs, 1941 ungefär, tror jag.
Vi var ju precis som Ni vet Alice-babs , vi uppträdde
på Plåtslagare Greens vind. Stor tillslutning av våra
föräldrar, skolkamrater och andra. Ha,ha det var väl
ca 10 st med oss Skådespelare inräknat. Det var ingen stor publiktillströmning. Men vilka minnen.


Vi sade just i dag att tänk om vi träffats lite tidigare.
att vi träffade varandra berodde på våra män, som var på samma Äldrecentra här i vårt område. 
De gick bort där båda två, det är någon mening med allt i livet.

Jag fick en påse Cantuccini , de påminner starkt
om Biscotti.

 Vilken fin avslutning på Allsången, vilka härliga
visor och musik. Hjärtligt välkommen lilla Sanne
detta har Du skött mycket bra. Alla dessa Abbalåtar
var ju toppen. Som avslutning skickar jag en hälsning till Spanien, hoppas ni har det toppen.
Kram från Hajan.  Detta är min avslutning på denna vecka hit intills.

n

.NU SÄGER VI GOD NATT OCH TACK FÖR I DAG!!



2 kommentarer:

Mamma C sa...

Så bra att få en låda med sig hem med mat. Roligt att ni kommit fram till att ni har så många samma vänner också. Tack för din hälsning och vi har det toppen.
Puss o kram

Katta sa...

Tusen tack för fina hälsningar på bloggen. Vilken god mat du blev bjuden på och så bra att få med sig hem. Det du berättar om era uppträdanden när ni var små låter bekant, som när jag var barn och vi tvingade familj och grannar att titta på oss när vi uppträdde, scenen var en gammal sån kärra min farfar körde hö till hästen på och som back drop hade vi Svenska flaggan :) Roligt hade vi. Ha det så bra, kram Katta