torsdag 3 augusti 2017

Så kan det gå , om inte haspeln är på

Hejsan hade min granne här på mat, det var ju den onsdagen. I dag bjöd jag på Isterband och Dillstuvad potatis.

Jag hade dukat i köket som vanligt, eftersom jag bara har en liten lägenhet. Duken är så snygg , den
tog jag när jag prenumererade på en tidning.

Kommer hon aldrig tänkte jag, så jag ringde, kommer Du snart frågade jag. I dag svarade hon är det inte nästa onsdag? Jag kommer och det gjorde hon.

Vi tog en liten drink först på Chiles Sunrise , utspädd
jag hade gjort små krustader till med ostar och korv .
Sen satte vi oss till bords, då kollade vi i min
väggalmanack. Det var ju jag för tusan som gjort fel
jag hade skrivit hennes namn både på den 2/8 och
den 9/8. Nu är det den 16/8 hos henne. Jaa det är inte klokt. Fy vad jag skämdes , Kameran glömde jag bort precis. Men vi hade trevligt trots denna stress,
som detta orsakade. Jag hade gjort goda Hallonbakelser av färdigköpt Smördeg, jättegott.
Vi satt oss ett tag till på Balkongen och pratade lite.
Oj vilken, skur det kommer, det var ingen skur det var dessa som jobbar på tak.
 Fy vad skit
det rasade ner överallt. Kan berätta en ung pojke
är här just nu 07,33 här och skrapar. Det rasar ner nu med, detta gillar jag inte.
För 2 år sen sprutade de väggarna här för mossa
och sådant. Då hade jag nyss haft fönsterputsare
här 650:-visste inte om då heller att de skulle komma. Klagade då till Hyresbostäder, fick höra
då att det satt lapp i förstugan. Men jag och fler
här går ju inte ut alls, denna gång kom det ett papper i Maj månad, om detta. Men nu är det Augusti.
Nu har Sagha slagit Världsrekord igen, i Moskva
på kortbana, 23,10 det är inte klokt, det är sekunder vi talar om.
I går stod det om Sanna att hon måste ta sånglektioner, är de inte kloka. Det var väl hur bra som helst. Nu har jag gnällt färdigt, nu äntligen
skall jag ta min frukost.
 

Inga kommentarer: