torsdag 3 augusti 2017

nu har ett lugn lat sig i min lilla lya.

 
Tycker att detta blev en sådan fin bild. I går kväll var
det en sådan fin solnedgång. Den kunde inre jag se,
men från grannhuset återspeglade det sig in till mig.

Jag har ju bara riktig sol tills framåt 14,30. Men det
tycker jag är lagom. I dag har vi haft jobbigt värre,
vi har haft jobbare här som jabbat uppepå taket.
De har skrapat bort all mossa och "skit" från taken.
Sen spolar de så det inte är klokt. De började i går,
sen tog de resten i dag.
Så här kände jag mig fram emot kl 16,00, då hade
jag hållit på i ett kör. Vi hade mossa och skit överallt på fönster-bläck och på Balkongräcken.
Men nu är allt torkat och fint, men egentligen tycker
jag att Hyresvärden skulle stå för fönstertvätten.
Men när klockan var 18,00 hade jag gjort mig en god
Hallonbakelse, två rulltårteskivor, hallon och vispgrädde på. " Mums,mums"
Så tänkte jag på en annan sak, vore det inte bättre
om Putin och Trumph lekte med Tennsoldater,
jättekonstiga ledare för så stora stater.
Nu träffas vi på fyrans kanal hos Ernst, det bliver nog
en hel del att bita i,  tror Hajan.

3 kommentarer:

  1. Här blir det Dumma mej 2 på tv-apparaten. Det är tecknad film för hela slanten här.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hoppar över Ernst ikväll och tittar på fotboll istället.
    Bilden blev fin, så vackert med ljuset!
    På tal om ljud så är det bilvecka där jag bor och full hålligång hela nätterna.Börjar bli lite tröttsamt nu!

    SvaraRadera
  3. Så vackert ljus det blev i bilden! Tycker absolut att hyresvärden borde stå för all städning och rengöring på utsidan av huset med balkonger och fönster!
    Ernst tillhör inte mina favoriter så du får gärna ha honom för dig själv!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera