fredag 25 augusti 2017

Mister Du en, så står dig tusende åter Gör det ?

Det undrar jag , visst man får väl anpassa sig. Jag tänker på
alla våra trevliga morgonprogram, jag tänker på alla De som
jobbat med dessa bra program. Nu skall det bliva nya som
skall sköta detta. Vi önskar förstås dem lycka till , men efter 25år i rutan, så tackade de för sig i morse.

Den nya chefen efter Hamllton osv, ja inte efter henne
utan över huvud taget. Många från Aftonbladet, han kommer där ifrån också.Hon efter Hamilton heter väl Stjärna tror jag.

Anna Kindberg Batra måste ha nerver av stål, att stå
fast så länge , att inte avgå, när så många ville hon
skulle avgå. Skratta inte ihjäl Er nu, men för 66 år
sen fick jag sparken , från ett företag.   Det glömmer jag aldrig, det värsta som kunde hända en människa
på den tiden.      Åh vad jag " bölade " , min blivande
man ,gick till företaget och undrade. Vilken kille,
vem skulle göra det nu för tiden. Han var 25 år då,
jag var 19 år då. Hela världen rasade ju samman vi
skulle ju gifta oss också . Jo jag hade talat osanning, viglat upp andra ungdomar, de ville också gå om jag fick gå hem. De fick vara kvar men jag gick aldrig tillbaka. Vill inte skriva vad det gällde, för det känns fortfarande. Tänkte på det i morse, när Batra talade
om att hon avgår i alla fall. Tänkte på att jag fick
ett jättefint betyg där ifrån, att jag skött mig och allt det där, ni vet. Jo jag fick ett nytt jobb där jag var
i 33 år, och goda vitsord. Ha,ha ja ni vet snart allt om mig, nu ger jag mig själv goda vitsord.
Ser ni det nya programmet på Svt som heter
Arvingen. Så underbart,det första började i går


Istwan till höger på bild fick ut ett arv efter sin far
på över 7 miljoner. En mycket intressant historia
hur det kan vara i verkliga livet. Nu slutar jag
och tackar för mig, eljest kanske det bliver en roman.


5 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja allt måste förnyas och ibland ändras kanske till det bättre 😊. Såg i morse på Batra, men det nya som började i går missade vi.
Puss o kram

HWIT BLOGG sa...

Älskar dina romaner...de verkar ha ett lyckligt slut :) Här ser du en som sagt upp ett jobb på självaste arbetsförmedlingen! Huu vilket ställe, där kunde man ju inte jobba! Jag har klarat mig bra ändå...
Önskar dig en skön helg nu, sköt om dig!
Kram Titti

Anki sa...

Spännande att läsa om hur du haft det och hur du har det ... tröttnar aldrig!
Vi såg också första delen av den nya serien - spännande människoöden!
Önskar dig en fin helg!
Kram

Ölandsvindar sa...

Inte lätt att vara kvinna på en hög position. Hörde en radioreporter säga: Nu kommer hon in, klädd i en grå klänning. Hmm! Har aldrig hört någon kommentera en manlig politiker på det sättet.
Jaa du Hajan! Man kan tänka tillbaka på livet ibland och undra; om jag skulle ha gjort si eller så istället, vad hade hänt då. Hur som helst, nu har vi klarat oss ända hit och ska väl kunna fixa resten också. Kram
på dig!

roth phallyka sa...

där kunde man ju inte jobba! Jag har klarat mig bra ändå...



หีฟิต