söndag 13 augusti 2017

En härlig dag med barn och barnbarn----

Det sista av denna bukett tyvärr, men man lär sig av sina
tokigheter. I dag var min son och sondotter här. Det blev många glada skratt, för Farmor (jag) hänger inte med så fort.
Jag bjuder på det, kan ju inte påminna dem om det när
de bliver lika gamla, men då lever inte jag.

Jag hade dukat i köket, inte så konstigt har ju bara
ett matbord där. Visserligen har jag ett stort bord på balkongen med, men så roligt skall vi inte ha.
Då bliver det många åskådare från närliggande hus.
Jag frågade Martina om hon var intresserad av något
i mina skåp. Men säg ifrån om Du inte vill ha, bättre
det än att bara taga emot och aldrig använda sakerna.
I dag hade vi ugnstekt Lax, stora fina Laxbitar.
Den här gången tog vi färdig sås från Abba, som skulle vara till Torsk egentligen. Jättegod Citronsås, det kan vi göra
fler gånger. Den är Laktosfri också, så den passar utmärkt.
Vi pratade om Martinas egna boende, hon bliver ju 22 år nu
i September. Jag har lite svårt med mina barn och barnbarn
Det går ju så jäkla fort med dem, så jag hänger inte med
ibland.
Det var snyggare i verkligheten med Citronskivorna på
Laxbitarna. Men gott var det. Efterrätt ville ingen ha, utan
vi tog en kopp kaffe efter. Martina valde en glass som hon
ficka taga med sig hem. Det vat Soja bönor i , inget för mig
vad jobbigt det måste vara, att ha både Gluten och Laktosmage. Eftersom jag hade 2 formar lika dana, fick hon taga  den ena, till den hörde ett lock med. Sen hittade hon en annan bunke som också dög. Åh så roligt tycker jag.
Också var kameran framme, det gillar de inte, men i dag
fick tanten fotografera.

Detta kom för en liten stund sen, Martina passade på att ha
tagit ett foto på mig, medan jag plåtade dem.
Svart på vitt, jag har verkligen åldras på ett par år.
Men så här ser jag ut nu i alla fall, om ni undrar.
Jag har skickat ett par rader till Ruth i Virginia, där är det
inte så lugnt just nu.
Hoppas Ruth att det avtager med detta bråk.
Nu är den här tanten nöjd i alla fall, En glad Söndag, nu
försvinner sonen också till Spanien. Skönt när alla är nöjda.
Trevlig kväll önskar Hajan.


3 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkar ha haft en supertrevlig söndag med glada matgäster. Kul att M ville ha lite porslin ifrån dig.
Ja, på tisdag morgon åker bror min och jag ner hit igen.
Kram på dig.

Anki sa...

Ser ut som du fick en trevlig dag med god mat och glada matgäster ... härligt!
Ha en fin söndagskväll!
Kram

Maria sa...

Det är väl roligt att kunna ge barnbarnen något dom behöver. Jag försöker med mina barn ibland, frågar om dom vill ha något men nej du inget vill dom ha. Trevligt med middagsgäster och mysigt att ha sällskap vid bordet.
Skickar en kram och önskar dig en bra dag/Maria