söndag 27 augusti 2017

En fin förmiddag, barnen hemma igen , Sm Guld jättehärligt

 
 
 Vilken härlig förmiddag, först kom barnen hit efter
sin Spanien tripp. Vi fikade tillsammans, min måg kollade lite på min data. Det var ju inga stora fel, men han sa, jag vet inte hur det blivit så här. Då menar de att det är jag som gjort felet. Och någon annan finns ju inte. Men jag kan ju tyvärr inte veta
hur jag fått till detta. Då hade det ju aldrig hänt.
Men snäll som han är , så fixade han till det ändå
Tusen tack för det.

Det var så härligt, min dotter hade köpt Tårtpapper
ifrån Spanien, men det bästa var ju doftgrejen

 
De är pinnar i korg som man trär i denna lilla
flaska, då sprider en underbar doft ut sig.
Jag har fått sådant förut, och blev lika glad då.
Når de åkte hem igen ett par timmar, kokte jag min
soppa.
Så när soppan var klar körde jag in den på
matvagnen, nej jag menar rullbordet,
nej skall det behöva vara så svårt jag körde in den på min Rollator. God soppa och goda
smörgåsar med fin ost på. Inget att klaga på.
 
Men nu till Ridsporten på TV som jag älskar. Det
är ju 3 dagar nu som det varit. Duktiga har Sverige varit också. Dressyren skrev jag ju om en annan dag
det är ju så vackert och stilrent. Nu är det ju så att jag törs absolut inte klappa en häst, sådan respekt har jag för dessa stora djur. Skulle aldrig våga att sätta mig på en sådan. Peder Ericsson tog Guld i dag, inte ett öga var torrt tror jag. Tur att inte han är lika rädd dom jag.
 
 
Sen var det ju inte lika spännande vad gäller
fotbollen, i dag fick IFK Norrköping stryk
av Östersunds  fotbollslag, Östersund vann med 2-0.
 Alla bra killar vi hade här försvann ju, efter
att vi vann allt förra året. De sparkar boll på annat håll. Vår Janne har ju hand om alla spelare nu.
Han är ju Förbundskapten nu för alla lagen.
Efter att länge ha legat på andra och tredje plats
är vi betydligt ,längre ner nu.
I morgon börjar de mina att arbeta igen, så är det
ju här i livet.
Nu tänker den här madammen fixa lite kaffe, i morgon bliver det att baka igen, slänger väl till
en äpplekaka i morgon tror jag. Trevlig kväll nu
och ha det så bra, önskar Hajan.
 
 

5 kommentarer:

  1. Tack för fikastunden idag. Tårtpapperet var bara en kul grej, eftersom vi pratade om det på telefonen när vi var där nere. Bra att det doftade gott det du fick i doftkruset. Soppa och macka är inte fel alls.
    Puss o kram.

    SvaraRadera
  2. Vad du bakar å står i. Gott att ha barnen hemma igen förstår jag.
    Ha en finfin dag/kramizar

    SvaraRadera
  3. "slänger till en äppelkaka" - Låter väldigt enkelt,
    men för mej är det inte enkelt. Du är väldigt duktig
    på att laga mat och baka.
    Hoppas du fic mitt mejl.

    Kram från Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig blogg du har. Är första gången jag kikar in hos dig och kommer tillbaka.

    SvaraRadera