tisdag 29 augusti 2017

Detta är min tid, har alltid varit " Hösttiden " för mig, känns så skönt

 
 
 
Det får gärna börja för mig, hösten alltså, har alltid
älskat den tiden. Det bliver som ett lugn för mig, det
låter larvigt, men jag trivs med den årstiden.
Samma sak när vi var unga min gubbe och jag, det fanns väl inget bättre. Tänk när vi tog våra mackor och kaffe , stack till skogs för att plocka Lingonen,
Kantareller och Skogshallon. Det fanns det gott om,
barnen var med ibland, men tyckte nog inte det var
lika kul varje gång.. De ville alltid ha pannkaka till sin kakao, jädrar vilka matsäckar det var ibland.

 
 
Det finns väl inget som passar bättre än dessa Rönnbär, för denna årstid. Det har vi jättemycket
här i vår park runt dessa hus, där jag bor just nu.
Bilderna här i dag har jag lånat från Google, skulle
fotografera från mitt fönster på vår stora björk.
Den har fått massor med långa gula slingor
blandade i sitt gröna långa hår. > Men det blev
inte en rättvis bild, med hur jag menade. Så
därför fick det vara. Men den Björken skall jag
inte missa detta år. Någon som har vackra bilder
är Nette Cecilia ifrån Finland.Jag  har tagit en
bild på fina kor hos henne. Jag frågade först
innan jag lånade.
Nu får väl snart denna Nostalgikick vara över, det
är så roligt att fladdra iväg med sina tankar.

I dag hade jag 2 st städare hos mig igen, för det
blev ändrat i körschemat , därför blev det så .
När de var klara tog vi en var sin Glasspinne som
uppmuntran, jag också förstås. Jag tycker så
mycket om alla flickorna , de är en uppmuntran när
de kommer hit.
I morgon har jag min matgäst, var annan vecka hos mig, och var annan vecka hos henne.
hej och tack, vi ses snart igen..
Nu är min middag klar, Hamburgare och gott
Potatismos , det skall smaka gott verkligen.
 
 
PS måste lägga till en rad, efter kommentaren hos mig, ibland undrar jag om de kommer ihåg att vi varit ute i skog och mark tillsammans.DS
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Hösten kan vara fin om inte kylan slår till. Gillar de vackra färgerna som blir under hösten. Men annars är jag en sommarmänniska. Hamburgare och mos lät mums.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Hösten är min favoritårstid också! Den sköna luften, de fina färgerna - härligt!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hej hej lilla Hajan nu var det ett tag sen jag kikade in till dig, och det är så kul kul att se att du mår bara gott och njuter av dagarna.
    Och dina hemvårdstjejer verkar då vara riktiga goingar.
    Själv reser vi runt lite överallt med vår nya bobil, härligt att ha ett rullande sommarhus.
    Idag igen skall vi packa och dra iväg någon vecka, blir nog den sista lite långresan så få se vars vi hamnar.

    Ha det gott Hajan, snart är vi hemma igen och jag ska ta tag i det här med datorsittandet.
    Värte iallafall fram en blogg i natt !!!

    Kram från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Men annars är jag en sommarmänniska. Hamburgare och mos lät mums.



    หีฟิต

    SvaraRadera