tisdag 22 augusti 2017

Det är bäst att passa på när det är så härligt i min matsal..

Nu går det med stormsteg till mera höstlika bilder.
Det är så vackert ute i dag, så det nästan gör lite ont
förstår Ni hur jag menar.
Jag har skalat och klyftat Morötter i dag och förvällt
dem lite. Det bliver nog Soppkokning i morgon, det är bara att koka min soppa då när jag är i gång.
 
Jag har gjort v2 brickor med Muffins, för att lägga in
i frysen.
Som Ni ser blev den ena brickan lite morkare i
färgen. Vet ni mer vad jag har gjort då, joo då
det är lika bra att berätta, glömde totalt att ha i
sockret. Jag får väl pudra över lite på dem
jag tager lite pudersocker så går det bra.

Stod och tittade i min frys vad jag skulle ha i dag då,
Jag tog fram Kålpudding tills i dag.
Eftersom jag hade så mycket morötter på gång i dag
så tog jag det till kålen.
Kålpuddingen syns ju nästan inte, men Ni får lita på
mig och vad jag berättar.
Kollade på Idol ,det har varit bra människor som
sökt en plats till Stockholm.

Det har varit väldigt många i år, tycker jag.
Kvällen avslutades i vardagsrummet med kaffe och
2 st muffins, det var då jag upptäckte att jag missat
sockret. Nu får jag tacka för mig och tänker inte gå upp, vid 4a strecket i morgon med.
För imorgon är en annan dag, som Christer Björkman
sjöng så bra ett annat är.
Från mig och hälsar så gott till Er som kommenterar
så rart hos mig. Hoppas Tummelisa att det inte är för
varmt i Grekland. Ett tack till Eva som skriver så rart men ej har någon blogg. En speciell hälsning till
de mina nere i Spanien.




4 kommentarer:

  1. Muffins är gott i alla former - med eller UTAN socker;-))!

    SvaraRadera
  2. Det såg då jätte gott ut både baket och maten. Jag såg också Carina igår, jisses vad jag skratta här för mig själv när hon åt hundmat.
    Kramizar från mig till dig

    SvaraRadera
  3. Dom blir nog bra med lite florsocker på toppen. Ha en bra onsdag nu, för du ska snart stiga upp. Bara 3 timmar kvar och vi ska hoppa i säng här.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst ifatt det jag missat - och du är så duktig att fixa med både mat och bak! Din blomkålsgratäng verkar väldigt spännande ... den ska jag absolut testa!
    Förstår bara inte hur du orkar och hinner med alla tv- program ... här får jag ju inte välja själv, utan jag tittar oftast på det Lasse vill se och om det är något jag inte gillar så gör jag något annat - sitter framför datorn, läser eller löser korsord.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera