torsdag 10 augusti 2017

Äntligen var det dags, jättebra med hemforslingen av mina varor från COOP

Nej vet ni vad, tror Ni att det är fasadklättrare i farten, nej det är killarna, som rensar våra tak. Där är de med linor om kring sig och spolar, spolar ner allt skräp. För mig var det jättejobbigt, som jag berättade ,förra onsdagen. Tycker att Hyresbostäder kunde bjuda på en fönsterputsning.
Jag ringde över till min matkompis och sade till. nu är de på gång hos Dig. Då var hon lika uppskruvad som jag, hon hade redan ringt och beställt tvätt
av sina fönster.
De är så noga och ringar in området, jag måste ju också ringa nu och beställa hjälp med fönstren.

Så kom då alla mina varor i dag med hemleverans från Coop. Det kan jag inte klaga på , det enda jag
kunde klaga på var Veckans bukett, Skit med den
Liljorna var ju vissna. Vilken vecka den buketten
har varit med om, det vet ej gudarna.
Eljest var allt bra, klagomålet får vara tills nästa gång jag beställer nya varor.

Det blev fullt både på diskbänken och matbordet.
 
Det var ju allt, Mjöl, smör, margarin, alla sorters
mjölk och grädde. Zoega kaffet, Malköttet har
jag plattat till och lagt i frysen. Det var varor för
947:- så vet Ni att det var en hel del.
Fick meddelande på min mobil, att De var på gång.
Det går ju inte till 947:- varje vecka, nej nu fyller vi
på var efter. Purjolöken och Sellerin, har jag klyftat
och lagt i påsar. Jag har nyss ätit den sista Kålpuddingen hittade en pyts i dag också.
När jag hade fixat alla mina varor, tog jag mig en
god kopp kaffe och ett stort Winerbröd till det.

Nu får vi se om jag är lika nöjd nästa gång.
Underbart för mig att slippa balansera Bärpåsarna
på Rullatorn, ni vet jag körde ju alltid med 3 påsar
och Färdtjänsten. Tack alla mina bloggvänner ni
gör mina dagar så glada och härligs.
från Hajan.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Så skönt att det blev okej. Kanske får skippa blomstret om dom levererar visset.
Kram på dig

Anki sa...

Så bra att det funkade så bra och att du är nöjd ... ja förutom blommorna då ... Hoppas du får nya fräscha blommor utan kostnad vid nästa beställning!
Önskar dig en fin dag!
Kram

Anonym sa...

Det var mycket mat du fick hem!
För EN person borde det räcka ett bra tag.
Hoppas mjölken in surnar. :)

Ruth i Virginia