tisdag 1 augusti 2017

Äntligen en fin kväll, avslutningen bäst

 
 
Äntligen en underbar stund hos dig Lotta. Det bästa Du kunde ha gjort var ju att bjuda in,
Göteborgs-operan. Förr på Stenåldern åkte jag varje
år till min Väninna i Göteborg. Då valde vi Stora Teatern, Konserthuset Opera osv. Operan fanns inte
då, utan allt var ju på Stora Teatern. Tror att operan
kom till på 90 talet någon gång. Ilse om Du läser detta,
kommer du ihåg när vi var och såg Wiener Sänger knaben på 60 talet, och jag bara grät för det var så underbart.
I går var det lite jobbigt , jag alternerade emellan
Abba på Svt och Lotta. Jag var i farten hela dagen
i går skulle ju baka kringlor också.

 
Först hade jag min granne på lite Förmiddagskaffe,
enkelt som ni ser med gott ändå. Det behöver ju inte
vara Vispgrädde varje gång, det bliver det i morgon.

Sen provade jag hennes recept, för att baka dessa gifflar  det var lite om-ständigt,
 men mycket gott. det skulle vara
ett kvarts kilo smör. Då fick jag väl en lite 10a, innan
jag kom på att det 250 gr, hur dum får man bli?

Det skulle bliva 100 st, jag fick ihop 82 st i alla fall.

Jag kanske gjorde dem lite för stora, men oj så goda
och oj så jobbigt. Det blev nog 3 vändor att vila ryggen under tiden i sängen. Inget gnäll och inget
så duktig jag är, absolut inte. Men jag är så glad
för allt jag fixar själv. Tack Ewa för dina rader, men jag tror inte sonen blev lika glad, för fotot.
I morgon har jag matkompisen på besök.
Då skall jag bjuda på korv, men det får ni se då.
Köpt en flaska Chilenskt vin till. ( Vi späder ut ).

Nu är alla golv tvättade , så nu skall jag tänka ut till morgondagen, hej på ett dygn eller så, vi hörs då.
Läser Ni min dotters blogg så ni ser hur härligt de
har med sina barnbarn. Härligt att följa dem där.





4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ibland kan det bli precis tilt i huvudet på en. Det behöver man inte vara över 80 för. Dina kringlor såg jättegoda ut.
Puss o kram

Anonym sa...

Du är så himla bra på att baka. Jag har slutat för längesen.
Varken Ingrid eller jag är särkilt förtjusta i söta bakverk,
men en äkta svensk kanelbulle skulle inte vara dumt. :)

Nu ska jag sätta in hörapparaterna och ge mej av till ögondoktorn
och kanske få en spruta - kanske inte.

Ruth i Virginia
(25C kl 10 f.m.)

Nette Cecilia sa...

Så gott det ser ut dina bakverk , solen ser vi nu också ska gå och fotografera solnedgången nu vi kom just ut till stugan ,vi har haft åskväder idag .kramen Nette

Per Andersson sa...

Ser fram mot kakfatet.
Mycket pet med doteras lägenhet nu men det börjar arta sig. Ha det bäst ✌ mor så hörs vi imorgon. Kram från RUMPNISSEN.