fredag 11 augusti 2017

Äntligen, bliver det som vanligt i rutan GO " KVÄLL

 
 
Äntligen kära kamrater, välkommen till vår trivselhörna.
Inte en dag för tidigt, nu vill vi ha det som vanligt i
vår TV ruta. Vad vi har längtat, eller vad jag har längtat
nu har det ju varit för bedrövligt med alla repriser.
Joo då det kan vara bra det med, tycker man om TV så gör man. Men ändra inte mera nu, det räcker. Det är ju vi som
betalar vår avgift som också måste få vara med, att bestämma. Och vi vill vara med på Kräftskivan på Tisdag.

 Kräftfat från Go Kväll nu nästa Tisdag.


Måste ändra på vad jag skrev i går om veckobuketten,
i morse stod den där Väldigt vacker.



Både Rosorna och Krysantemen , såg riktigt bra ut, när
de vissnade Liljorna kom väck.
Och enligt Reklamen på TV så fick jag 5 % avdrag på notan.
Jag förstår att en del undrar, gör hon inget annat än bara
"glor" på TV.  Joo, då det gör jag, jag bäddar min säng varje dag, jag lagar min mat varje dag. jag håller mig ren varje
dag. Jag lööööööööööööser  koooooooooors ord varje dag.
Jag dammar och håller undan. Men jag har underbar hjälp
av Hemtjänst med tvätt var annan vecka.
Så har jag hjälp med golvstädningen och Badrummet.
Sen att ryggen är slut, och proteser här och där, så
jag springer inte ihjäl mig ute eller så.
Jag äter min lunch i kuvösen varje dag, varje morgon talar
jag med en vän på telefon. Vi skall bara kolla om vi lever.
Bara lite svammel, sen SMsar jag med min dotter,
sonen ringer var torsdag. Alla som inte ringer själva, kan ju läsa på min blogg, så får de reda på hur jag har det.
Just nu är det bara bra, så nu vet ni läget.


4 kommentarer:

  1. Skönt att dina favpritprogram börjar igen. Man får göra så mycket man vill. Det har ingen annan med att göra.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hej å God middag!
    Här kommer en solig visit, jätte fint väder här hos mig idag. Hoppas ni också har sol å varmt. Vad bra att kunna beställa varor och få dom hemkörda, jätte smidigt. Kanske lite mer planering av vad för slags mat man vill äta, göra matsedel kanske. Jag tror också att det blir billigare att handla typ en gång i veckan eller varannan, det blir ju inte mycket till impulsköp då. Vet inte riktigt vad jag skall hitta på just nu men tror jag får borsta Seb efter duschen igår. Nu önskar jag dig en fin kväll.
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Äntligen höst och inga repriser! Tjoho! Nystart på många program och det gillas...
    Fredag igen, jag undrar verkligen hur fort en vecka kan gå???
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Härligt när allt blir som vanligt igen ... och så bra att buketten inte var så dålig som du tyckte först.
    Jag beundrar dig för att du klarar så mycket själv ... fixar mat till dig själv och bjuder dina vänner ... och att du bloggar nästan varje dag! Du är bäst Hajan!
    Kram

    SvaraRadera