söndag 20 augusti 2017

Åh, vad jag har slarvat, men här kommer jag

Tack Lotta för den här texten. Den passar in på mig
väldigt bra. Det är svårt att forma om sig, och det
kan nog inte jag. Så därför skall jag nog vara mig själv, precis som Du gjort och sagt om detta.

Jag beställer ju mina varor nu via Coop. Det är
toppen-skönt att slippa balansera med påsarna på Rollatorn. Tungt var det också. Nu får jag lämna in min lista på Måndagen och så lev det på Torsdagen.
De ville ha listan i morse, men då sade jag ifrån
erbjudanden från Coop kommer ju i kväll.
Det enda som inte funkat är blommorna, om jag skall vara ärlig. Bollkryss fanns inte heller, så nu har jag
konstgjort på bordet och det går bra med.
Mina Barn i Spanien sa, vänta tills vi kommer hem
så köper vi åt dig. Men jag försöker en gång till,
så får vi se.
Talade i dag med en gammal Ortsbo, brukar ringa
ibland till dem, De var så snälla mot min man,
och hälsade på honom rätt ofta. Den jag talade med
i dag hade fått erbjudande om en plats på vårt
nya äldreboende.
Det bliver inflyttning i September månad. Skriver
inga namn här på någon, som fått, det bliver
bara orättvisor och dylikt då.
Jaa jag har inte sökt, än så länge går det ju bra
trivs med min matlagning också.
Om min gubbe fortfarande levt, skulle jag gärna bott
där med honom. Denna bild är uppe från Lappland
från Kåkstaden, där man fick låna kläder från den tiden. Vi gjorde Julhälsning med denna bild av gubben och mig. Fotografen tyckte att jag såg för glad ut, det skulle man inte göra förr i tiden.
Men visst var vi ett snyggt par gubben och jag.
Så tråkig ersättningen var på ettan i går kväll, ersättning för Mästarnas Mästare. 
Min väninna sade i morse, vi har blivit för gamla för
TV också. Hon har nog tusan rätt, ettan känner man ju knappast igen längre. Så många trevliga program som skall bort, till ock med Rikard Olssons fråge
program skall ju bort, Det är bara äldre personer
som tycker om det tror de, De skall nog vara glad
för oss äldre, som betalar Radiotjänst.
Nu har jag gnällt färdigt, kram från Hajan.

 

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj min lilla gnällspik till mamma😉(skojade). Man måste få gnälla för då mår man lite bättre ibland. Vi får fixa ditt bollkryss när vi kommer hem.
Puss o kram

Maria sa...

Vilken fin bild på dig och din gubbe. Ja du det är nog lika bra att va sig själv tror man mår bäst då. Här e så knepigt väder idag lite regn, sol sedan molnigt igen, skulle hängt ut tvätt men tror de får vart.
Ha en fortsatt bra söndag/kramizar

Eva i Dalarna sa...

Fantastisk fina var ni på kortet, du och gubben.
Nu är jag på Rhodos med min gubbe och ska sova strax, här är jättevarmt. Ville bara titta in till dig först!