torsdag 27 juli 2017

Vill Ni leka med mig, på mitt sommarland, då kör vi

I dag åkte jag ut till mitt lilla " fantasiland " det
ligger alldeles här bredvid.  Måste dit ibland för att
se hur mina blommor tagit sig.
Jag och min kompis vandrade omkring vid strandkanten. Vi hade en korg med med lite kaffe
och hembakade bullar, mums så gott det var.
Kom får Du se ropade kompisen, Jösses är solrosorna
också utslagna  . Skall plocka med mig några hem
för att få lite sommarkänsla där också.
Vi satte oss på bänken bredvid blommorna, hör Du
hur det surrar av bin eller getingar. Det är klart jag hör, precis som jag skulle höra dåligt också.
Så fin klövern är ännu, jaa det var den som jag fick
från Nette Cecilias blogg, jag berättade att jag tagit
dom där.

Åh så härligt nu skall det smaka med kaffet som vi har med . Tänk så lite det behövs för man skall trivas.
Jösses där sitter Dagny och gungar , tänk hon är 105 år, det vet jag väl. Men det kan man inte se.
Bäst jag berättar för mina barn att allt detta är i
fantasin, det är inget farligt , jag mår alldeles utmärkt. I kväll skall jag väl titta på Ernst och så
bliver det simning.  Klockan 18.30 har vi först Siv Malmkvist . Huvudsaken är ju att jag trivs, och
något måste man ju göra.
Nu slutar min berättelse, som tyvärr bara är påhittad
jag hade trevligt där i alla fall, vi hörs och ses i morgon, då det är på riktigt i alla fall. Kram från Hajan.
Ps nu bliver det samma som i går, Pannbiff och
Potatismos, här slänger vi inte något. 



6 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag blev inte orolig alls :) Blir nog Ernst här också men någon fotboll tror jag inte det är förens på lördag.
Kram kram

Per Andersson sa...

Jag var också en sväng ut till landet men ni hade nog redan åkt hem då, synd.
Men vi ses ju på söndag så ha dä bäst ✌ tills dess.

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig liten historia :)
Ha den bästa av fredagar och alltid lika kul att kika in och se vad du har för dig...
Sommarkram från Titti

Nette Cecilia sa...

Så härligt att du gillar mina blommor .Tycker det är underbart att du är så pigg och kry. Hälsade på min mamma idag hon är inte med i vår värld mera hon lever i sin egen ,så du kan vara lycklig för varje dag ,trevlig helg ,kramen Nette

Synnøve. sa...

Helt pløtsligt hittade jag hit. Du verkar vara en trivsam qvinna och det sætter jag pris på. Jag kikar tillbaka snart.
Kram från nabolandet.

Anki sa...

Härligt att du har leklusten kvar! Ernst tillhör inte favoriterna, men Siwan var bra!