fredag 7 juli 2017

Uppe med tuppen, lagom väder tycker jag, så skönt

 
Det är så tyst och härligt här hos mig, har nyss kommit ut från badrummet. Jag har duschat och
tvättat håret, man bliver en annan människa då.
Kaffet är klart, skall bara breda mig ett par goda smörgåsar. Jag har inte kollat på nyheterna än, varken på Aftonbladet eller Expressen. Trump är ju i
Polen, kära nån . Mår den gubben riktigt bra månne.
Man skall ju inte prata politik, men ingen i
Almedalen har givit mig något gensvar. Slutpratat
nu om det.

 Violer till mor, köpte en liten burk i våras med dessa. Tre ggr har jag klippt ner dem, det konstiga är
att när skulle sätta dem i våras, hade jag jun ingen jord hemma. Hade nyss plockat isär en Amaryllis från
sin burk. Så den jorden tog jag, sen ca 3 pappers-servetter, på den. Det är vad dessa små Violer fick
i burken.  Nu hoppas jag dagen bliver så här skön hela dagen.
Har gjort en stöld i dag från min dotter på det lilla
underverket som föddes den femte Juli. Tycker detta foto är så rart på lilla Axel och lilla Ellen.
Ett trevligt veckoslut önskar jag er alla, tack för Ni
orkar att slänga in en rad ibland.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Skönt att vara uppe med tuppen ibland. Politik blir man inte klok på. Vi får hoppas att vädret håller sig.
Kram

Anonym sa...

Vilket ljuvligt foto. Storebror, minsann! Grattis till Gammelmormor!

Har inte varit hit på ett par dar. Igår fick vi främmande till lunch.
En kusindotter med make och dotter, (har aldrig träffat dem tidigare)
var på turistbesök i Washington, så dom tyckte det skulle vara kul att
komma och prata om släkten. Jag hade lagat till en låda kvällen innan,
som bara behövde gräddas nästa dag, men sen blev jag orolig, för jag var
inte säker på, hur det skulle smaka; hade fifflat med receptet som
vanligt. :) Så i sista minuten beställde jag två extra-stora pizzor och
serverade dem med grön salad. Fruktsallad fick bli efterrätt. Vi hade
väldigt trevligt.

Nu ska jag läsa om Trump i Tyskland. Det blev ju ett himla väsen i
Hamburg, förstår jag. Trump och Angela Merkel är inte precis bästa
vänner. Förresten, har du sett Melanias klädsel? Och dottern, Ivankas?
Ser ut som en modevisning. - Nej, nu blir det kaffe trots att klockan
är bara halv sex. Kram fr Ruth i Virginia

HWIT BLOGG sa...

Skönt att vara uppe med tuppen! Ja Almedalen är ju en svajig historia med en massa svammel och märkvärdiga politiker...
Nä nu tar vi lördag!
Sommarkram från Titti