lördag 22 juli 2017

Två härliga dagar med mina egna barn, bättre kan det inte vara

Man tager vad man haver, och vad  haver man i dag då? Jag
hade hemgjord Äpplekaka, men den skippade vi.  Jag gjorde
bakelser av Rulltårtan och lade på mycket grädde, sen lade vi bara på
Jordgubbar. Det var "smaskens ". dessa är inte mina jag hittade
dem på Google.

I går i alla fall hade vi Äppelkakan och Vaniljsås
det tyckte sonen om . Han skruvade också bort 2 spärrar till mina fönster. Nu kunde jag fixa
resten själv. Så när han åkte hem i går, körde jag också igång med att tvätta Vardagsrumsfönstren.

 Jag har fått svar också från Kommunen att jag får beställa mina varor, sen kommer de hem direkt från Coop. Det betalar jag på faktura Så skönt för mig, det bliver ju 2-3 bärpåsar varje gång. Det är ju inte bara mat man behöver. Sista gången i Maj och början i Juni. Så ramlade jag, jag kommer inte upp längre själv. Då blev jag ledsen, orkar inte för
alla spikar ock skit man har inmonterat. Jag hade ju inte på mig "larmet" heller
Det fungerar ju inte ute i alla fall, men visst är det
konstigt ibland' då ringde min telefon i sovrummet,
jag kunde hasa mig på stjärten så jag kom dit, det
var min dotter som undrade hur det var. Jag sitter på golvet sade jag, hon ordnade så snart var Hemtjänsten här och hjälpte mig upp.
I går storhandlade sonen till mig det dröjer ju några veckor innan allt är klart, med Coop.
 I dag fixade mågen och min dotter min medicin
på Apoteket. Det känns så skönt.


För nu bär de av till deras hus i Spanien, de tager med sig 2 barnbarn ner som får vara i 14 dagar där.
Detta är deras eget Casa " Juan " så roligt att
det blev av.
Poolen är ju så fin, men barnbarnen vill ju till havet också. Jag önskar dem lycka till av hela mitt hjärta att det bliver som de tänkt sig. med sitt nya hus.
De längtar ju mycket nu, sen skall min son Cajsas bror ner till Dem också. Han vill nog fira sin 60 årsdag där. Det är så himla mycket nu. Pers dotter
kom ju också in på Universitetet i Linköping.
Jag hoppas att allt funkar för mina ungar, och deras
ungar, jag vill ju vara med så länge det går.
Jag hoppas jag får ha kvar min lilla lägenhet länge
till. Men jag säger som kungen sa, det bestämmer inte jag det är han där uppe, vår herre. Ha en trevlig kväll nu, jag är bjuden till Rickard Ohlsson så jag går väl dit.
 








2 kommentarer:

  1. Tack för fikat och dom goda bakelserna du bjöd på. Här blev det enchiladas och grönsallad till dom på balkongen när vi kom hem. Det blir nog mest poolen när barnbarnen är med. Dom gillar den bättre en saltvattnet som är i havet. Vi ser nog också på Richard Olsson.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så bra att det ordnar sig med inköpen för dig .Vi tittar inte så ofta på TV nu sommartid det är bara allsång på skansen och Morden i Midsummer det hör liksom till sommaren .Nu väntas varmare tider inkommande vecka med temperaturer på 25 grader ,hoppas jag får lata mig då.Kramen Nette

    SvaraRadera