onsdag 26 juli 2017

Tänker på vår äldsta bloggerska, när jag inte fick dö ,kunde jag lika gärna blogga.

Kom att tänka på vår Dagny i dag, någon frågade
henne varför hon bloggade. Dagny svarade, jag hade
inget annat att göra, och jag var ju så pigg. Jag fick
ju inte dö.  Jag svarar lika dant, jag har inget annat för mig och tycker det är väldigt kul att följa de andra bloggarna. Tack  också till dem som inte har blogg
men mailar till mig.

Allsången i går var ju underbar, Darin han kunde gått
vara med lite oftare, ja inte på allsången utan var som helst.  I dag har det varit en lång dag, tidigt i morse skickade jag ett mail till ett barnbarn som fyllde 29 år i dag. Han SMS-ade sitt tack. När han var liten låg han emellan min gubbe och mig på nätterna
Vilka härliga tider det var.
Sen har jag bakat en äppelkaka den andra är slut.
Jag funderade redan i morse, vad skall jag ha i dag
till middag då. Vet ni det blev Potatismos och
Pannbiffar jag hittade. Potatismoset var ju inte i frysen men jag hade gammal potatis som jag tog till moset.
Nu tror Ni inte jag är klok, men jag tycker det var skönt i dag med lite skugga. Så mycket " skit " som
händer då i vår lilla värld. Det börjar att likna som
i Amerika, vilken jäkla röra. eller orkar de inte att
tala med varandra något.Det är verkligen dålig stil
just nu. Nu sticker min dotter och måg snart ner till
sitt hus i Spanien , då är det tur att vi kan blogga och Smsa.
Sonen har så många järn i elden också, då har man inte tid med gamla kä.....r  , det måste vi förstå.
Det värsta som skulle kunna hända mig nu, vore ju
att TVn skulle paja, vojne, vojne.
Lever på minnen och













1 kommentar:

Mamma C sa...

Vi var hos födelsedagsbarnet efter jobbet idag. Det lät gott med potatismos och biffar till middag. Ha en fortsatt bra kväll.
Kram Mamma C