söndag 16 juli 2017

Nu är det Söndag, nu går det nästan för fort, uj,uj

 
 
 
 
 




I morse när jag åt min frukost, och satt med
min bäste vän( min TV ) , var det ett intressant program på TV4as morgon TV. Gästerna Philblad
hade hos sig, de var så intressanta att lyssna till.
Wachtmeisters från Vanås slott var där. De förklarade över en bok som är nyskriven (tror jag ).
Konst, Kor och Kärlek.
Det var så intressant att jag blev kvar där. Jag
googlade på dem, när jag hittade tillbaka i mitt hem igen. Det var massor med kor och kalvar, och vilka
prominenta person er som hade gästat dem.


Ett underbart par som hade så mycket att berätta, De gjorde de också på ett sådant sätt, att man ville ha mer.

 Det var inte bara det, för sen blev det en
intervju med våra duktiga Fotbollstjejer, och var var de då, jo i Arnhem i Nederländerna. Då klingade det till ordentligt hos Hajan. I detta ljuvliga Arnhem
var de, där var jag 1953 ,  Fast på väg till Paris, och
på den resan träffade jag en underbar kamrat till mig. Ilse och jag har haft kontakten med varandra hela tiden sen dess.

Denna bild är från Arnhem, det är därför jag tog med den. Det är ju en gammal bild, och passar bra i dag.
Måste ju fylla upp platsen i denna skrivelse också.
Har både SMSAT nu på mobilen ,och mailat på datan
samt provat på vår vanliga telefon. Men hon har så många järn i elden, hon är ju "bara" 92 år.
vi får se, man bliver alltid lite orolig när man inte når varandra. Det tager lite tid det här inlägget, för jag
sköter köket här också. Jag har kycklingfile`inne
i ugnen. Morötter, vitlök och en stor Gul lök.
Det skall jag ha i dag, inga tider det är bara jag här.
Skall nog sluta nu och önskar er alla en bra Söndag.
Vädret här just nu är inget vidare, men vi hoppas
väl på bättre tur nästa vecka.


Hej Då.



 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, det blev som dom lovat, regn, regn och regn. Vi åt ute idag, så jag skippade at stå vid spisen. Får hoppas att hon ser att du försökt att nå henne.
Kram, kram

Eva i Dalarna sa...

Här har också regnat idag så det blev ingen långpromenad som var planerad. Istället blev det ett mysigt besök hos mina gamla föräldrar i deras sommarstuga. Gott fika och samtal.
Så gick den söndagen...
Hoppas du får tag på din kompis!

HWIT BLOGG sa...

Sicken trist söndag det var, dis och regn...det där programmet lät intressant och boken ska jag lägga på minnet!
Då kör vi lite måndag igen då, ny vecka, nya utmaningar :)
Kram från Titti

Nette Cecilia sa...

Här är det dis och regn på min första semesterdag men det gör inget vi behöver vatten och annat finns att göra här på stugan .Hoppas du har det bra ,kramen nette