lördag 29 juli 2017

Nu har de landat på Spansk mark, så fort det går

 
 
Visst är det underligt, har De inte landat snart,? sitter jag och tänker
"Herre-Gud det är ju inte bara om hörnet här. Det är klart det måste taga sin tid. 10.50 hade de landat med sina 2 barnbarn med.
Min dotter och måg hämtade upp dem 04,30 i morse.
Ha,ha tänk att ha en Farmor och Farfar som har eget hus där nere.
Jag vet ju hur glad jag var när jag skulle vara hos min Morfar och Mormor. Men på den tiden flög man inte, man satt på sin pappas
pakethållare och det kändes i skinkorna, men vad gjorde det.
Det blev lite annat än "stan" i alla fall. Jag var ju jättelångt borta ända till Tåby, tänk ni.
På vintern åkte man buss till Tåby Kors, sen fick man gå resten.

Jag har lite att se fram emot nu , i kväll är det ju
både simning och fotboll.  Sara är ju fantastisk, visst är det härligt.
Staffan Lindeborg gör ju så många intervjuer med kända från Förr.
I morse var det ett långt reportage om mark Spitz..

Kommer ni ihåg Mark Spitz han vann ju vartenda OS, då hade inte VM inte börjat i simning ännu. Han berättade att han var 67 år nu, och han lovordade Sara , jätte mycket. Nej man måste väl nästan vara i min ålder för att komma ihåg det .
Sen är det ju " Fotboll " i kväll, uj , uj nu måste det hända något.
Vad tusan har deras lust tagit vägen? Säger en gammaL käring
på 85+, som inte kan springa, jag borde skämmas. Men vi var
ju så bra vid VM i Brasilien. Ja Matchen mot Usa den var ju underbar.

Det är väl Pia Sundhages sista chans att visa vad de går för nu flickorna.

Nu håller jag tummarna För dig Sahara , kläm till med
ett Världsrekord till det vore ju TOPPEN.


2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja nu är vi här och det är toppen. Barnbarnen gillar det redan och varmt har vi också.
Kram på dig.

HWIT BLOGG sa...

Söndag igen, ja det får bli en soffdag med sport på tv:n...trist väder som vanligt i detta bleka Blekinge :)
Kram från Titti