måndag 24 juli 2017

Kom upp och fika ett tag, om Du har tid ? Sara Sjöström du är på topp


I dag ringde grannen och undrade om jag var sugen

på en kopp kaffe, jaa jag är inte svårbjuden.

Fast vi bor i samma uppgång, så är det inte ofta
vi ses i alla fall. Det är den grannen som jag har
berömt förut, när hon bakar ser hennes bröd ut
som riktigt konditorigjorda bakverk. Vi är nästan
lika gamla, hon är 87, jag nästan 87, den tredje
med matleveranserna 88 år. Vilken fin grupp vi är.
Vi pratade av oss ett tag, eller mest jag egentligen, är nog en riktig pratkäring. Inte sådant prat om andra,  utan om livet i stort.

Prata skit tycker jag inte om, man skall diskutera
om saker som man förstår. Hon hade varit på
ST Anna dagarna.Och varit runt på lite loppisar.







 
Då kan man åka runt i St Anna en skärgård i
Östergötland, till olika platser på försäljningar och
Loppisar. Små serveringar här och där.

Eftersom min granne är barnfödd i denna skärgård
så måste det ju vara underbart att hitta dit igen. De
sålde ju fina fiskar också . liga förstås När jag kom ner till mig och jag var hemma igen,
så hängde det en påse på min dörr med nyplockad
färsk potatis. Det var min andra vän som hade fått dessa., och delade med sig till mig. De var jättegoda Nu är det mat-time , uppvärmda grönsaker och
grytbitar och denna färska potatis, det duger bra.

Jag skulle egentligen plockat ur ett par skåp igen.
De andra kartongerna tog sonen hand om det
var bara kläder efter mig i dem.

Vet inte var de hamnat, alltid är det någon som behöver dem. Skulle aldrig falla mig in att ta betalt
för gamla kläder. Orkar inte att städa bort i dag. Men
önskar alla en trevlig dag.   Tack lilla Ruth från Wirginia, för alla bilder på de kungliga, du vet att jag gillar dem. Så är det bara, sen kan det finnas mycket
att diskutera, men det gör ju inte jag.
kram från Hajan. Vi hörs snart igen, jag kan inte
hålla fingrarna i styr. Måste bara lägga till
Sara Sjöström är ju storartad.


1 kommentar:

Mamma C sa...

Trevlig att ta en ficka hos bästa grannen. och sedan få en påse färskpotatis när man kommer hem. Ja, hon är jätteduktig vår Sara.
Kram