lördag 8 juli 2017

Kan inte fatta , är det redan Söndag igen ???

Nu får vi verkligen tacka för allt regn. Det har kommit mycket hela dagen här. Det är ju tur för
det är ju krut-torrt överallt. Så vi skall ju vara
tacksamma egentligen, men ujuj så tråkigt det är.

Det har varit ett par långa dagar, måste ju få klaga
lite. I dag har jag bara suttit inne, inget Balkongliv
ville kolla på TV samtidigt med frukosten. Tycker
inte om detta bråk i Tyskland, verkar ju vara ju fullt krig med invånarna där.


Har suttit och sett på Sommarkväll med Rikard Ohlsson , tycker det är ett trevligt program, vi
får väl se. Det var ju första gången för året ikväll.
Gyllenhammar var där och talade om sin nya fru
där han är 39 år äldre. De har fått en liten son
också och PG är ju över 80 år redan.

 
Peg Parnevik var där också, hon berättar saker
tycker jag som kunde ha behållit för sig själv,
Men det är klart hon är ju så ung , man tänker
ju inte lika nu som förr. Det är liksom mer frispråkigt nu för tiden. Man skyr inget alls nu tycker jag.
 
När jag satt ock kollade på TV i kväll, hade jag gjort
2 goda mackor. Det blev ju över i Räkburken
senast, så de gick åt nu, Limpskivor
med Majonäs och mycket Dill och Räkor, mycket
gott men kanske inte så hälsosamt förstås.
I morgon kommer mina barn hit, ja barn och barn,
men det är de ju hur gammal man än bliver.
Vi skall fika tillsammans och tösen tager med sig
en kaka som hon skulle baka.
 
Nej nu slutar nog jag, känner mig lite trött,
det har varit en lång dag. Så får vi se vad jag
har för något att berätta om i morgon.Natti,natti

3 kommentarer:

  1. Det är inte söndag riktigt ännu ;). Men dagarna går jättefort tycker jag med. Vi dyker upp i morgon på en fika hos dig. Puss o kram nu ska jag sussa.

    SvaraRadera
  2. Visst var det välbehövligt med regnet som kom, men egentligen behövs det mycket mer...
    Ang.Lasses rosfeber - han har inte ont av den, men blir totalt utslagen med 40 graders feber, frossa och total kraftlöshet - kan inte resa sig och inte gå ens med rullatorn. lät ändå lite piggare när jag pratade med honom idag :)
    Önskar dig en fin fortsättning på söndagen - solen skiner!

    SvaraRadera
  3. Hej, såg också programmet med Ricard Olsson, men hörde inte hela. Vår son ringde från USA mitt i.
    Vet inte vad jag ska säga om att bli pappa vid 80-års ålder....hoppas barnet hinner få uppleva att ha en pappa i många år. Men, man orkar inte lika mycket när man blir äldre. Känner jag redan.
    Idag kommer vår svärdotter och barnbarn och äter hos oss. De är "hemma" från USA nu i fem veckor. Vi hämtade dem förra söndagen på Arlanda. Tyvärr vet inte vår son om han kan komma hem i sommar. De har inte lagstadgad semester där som vi har.
    Vi har funderingar om att åka till USA i september, men inget bestämt ännu. Vi har inte varit där, trots att de bott där i 2 1/2 år nu.

    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera