onsdag 5 juli 2017

Ett datum att komma ihåg., Axel har blivit Storebror den 5/7.2017.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Då är det dags för oss att hissa Flaggan , för nu har
hon kommit den nya familjemedlemmen. Vi visste ju att det skulle bliva, och i dag fick vi meddelandet
precis efter, kom ett Åsknedslag i vår mast. Så hon kom med buller och bång. Vi hade precis ätit min kompis och jag, så det blev ju lite roligt.

Vi skojade om att det blev Åska och dunder på en
gång efter min dotter ringt och berättade att De hade
blivit mormor och morfar.

Vi började vår middag med Harveys Sherry och krustader
Jag fyllde små krustader med  Castello mögelost och
majonäs och räkor. Denna gång spädde vi inte ut
Sherryn. Men det var det enda starka, vi hade till.


Idag var det en kille i Hemtjänsten som hade jobbat
som kock också. Han blev så intresserad vad jag skulle bjuda på. Jag hade Kvist-tomater ett par revor
till Klyftpotatisen. ,Plocka inte bort dem sa han, utan lägg hela kvistarna uppe på potatisen. Jädrans så gott det blev. Det smakade så bra så hade vi ju Bearnaisesås till. Jag hade Blå bands pulver sås, jag
tycker den bliver godare. Sen avslutade vi med
kaffe och fruktbakelser till. Jag hade både Jordgubbar
Hallon och Blåbär på. Inga konstigheter alls, men ack så gott det blev.



I morse 05,30 när jag gick upp, låg mina 2 skvallertidningar på golvet i hallen. Jag tittade på

dem, men sa högt Ni kan väl inte vara kloka, Jag

talade till journalisterna , men de hörde ju inte det.

På Svensk Damtidnings första sida stod det,
Madeleines privata resa med Sofia. Ha,ha
på Hänt i veckan stod Iskyla mellan Madde och Sofia.
Visst är det roligt, det bästa är ju att skaffa sig en egen uppfattning hur det är. Svensk Damtidning har jag haft så länge jag kommer ihåg. Min mamma tyckte jag var konstig när jag önskade den varje år.
Det var ju prinsessorna på Haga som drog mitt
intresse. Själv bodde vi då med utedass och soptunnor på gården. Inget konstigt det var så under
min barndom. Jag har inget att klaga på , utan
tvärt om tror jag.
Tänk att vi fått en ny medlem i vår släkt.
Välkommen lilla Du, och lycka till lilla Axel som har blivit storer bror i dag.
Axel fyra år. visar det med sina små fingrar.
kram från Gammelmormor. Grattis också till mitt
Barnbarn och pappan.




Då får vi en till att passa, förstår du lilla Orvar,
Du och jag Orvar, det vet Du.


.

4 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Så roligt med en ny medlem i släkten!

Mamma C sa...

Vilken dag med god mat och då bli gammelmormor upp på det.
Kramis

HWIT BLOGG sa...

Härligt med en ny familjemedlem och god mat äter du minsann :)
Ja de där skvallertidningarna får man ta med en nypa salt, men de är kul att lösa ibland!
Här i Blekinge regnar sommaren bort och mina blommor simmar bort...trist.
Kram från Titti

Anki sa...

Vilken härlig meny du bjöd på! Sitter här och dreglar medan jag väntar på att vår lasagne ska bli klar :)
Grattis till nyaste lilla familjemedlemmen!
Ha det gott!