söndag 9 juli 2017

En trevlig Söndag som gick alldeles för fort


Storbesök av Axel, och hans föräldrar. Det var ju första gången som lilla nyfödda Ellen var och gästade
"gammelmormor".
Dagen började med att Sonen kom lite tidigare för
han skulle hjälpa mig att handla hem lite nya varor.
Vi får väl se hur länge det går med den hjälpen?
På något underligt sätt, hade inte mitt godkännande nått Skattemyndigheten, så nu hade jag 10 dagar på mig att fixa till det. Nu gjorde mågen en ny grej
och nu gick det vägen. Tack för det.
Dottern hade också bakat små bakelser som bara
försvann från brödfatet. Jag hade lagat Laxmiddag
så min son fick med sig hem, till sig och dottern.
Det var ju Bråttom med, för klockan 15,00 var
det hemmamatch för IFK Norrköping.

Lilla Ellen sov sig igenom hela besöket här , De är ju så ljuvliga ,
Det är så härligt så det inte är sant, ett barnbarn till skall
utökas  sin familj. Men där är Storklandning beställd till nästa år
jan, feb. Hoppas jag hänger med så jag får se dem alla.

Herre Gud så ofta de skall ha hjälp nu då. Hoppas jag lämnar rätt
nu. Jag vet inte om de skall ha flicka eller pojk.
När mina gäster åkte hem var det meningen att jag skulle göra
Kålpudding. Men vet ni vad jag orkade inte, det får jag göra
tidigt i morgon i stället. Måste göra en Äpplekaka med
så vi har något gott till kaffet.
Tyvärr förlorade IFK i kväll, Elfsborg slog dem, men så är det
ju med idrotten. Tyvärr är det ett uppehåll med
Barnmorskorna från East End, de kommer nästa vår igen.
Hoppas på en bra vecka efter helgen nu,
  Från Hajan.






6 kommentarer:

  1. Ja, det blev fullt hus ett tag hos dig. Kul när det blir spontant sådär ibland.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin liten Ellen ��

    SvaraRadera
  3. En trevlig dag med barn, barnbarn och barnbarnsbarn! Lilla Ellen är ljuvlig! Jag har ju mitt yngsta barnbarn att njuta av - tredje pojken, Charlie född i slutet av april :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för besöket i min blogg :) Jag hade nära nog gett upp allt vad bloggandet heter eftersom jag inte har några aktiva blogg vänner kvar. Åsså kom du o hälsade på, så glad jag blev !
    Just nu är vi i vår stuga rätt mycket o där har jag inte min dator med. Är hemma på "tvätt-post o annat-runda" idag. Då kikade jag in o nu är jag på visit hos dig :)
    Så fint o trevligt du skriver och Grattis till alla de små som kommer o utökar släkten ! Roligt med alla foton :)
    Ha det fint, jag kommer tillbaka o hoppas också få fart på mitt skrivande igen.
    // Britt Inger

    SvaraRadera
  5. Eva i Dalarna10 juli 2017 19:35

    Åh men vilken söt liten Ellen! Finns det nåt gulligare och härligare än nyfödda bebisar..
    Vilket roligt besök för dig!

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att läsa om de dina. Jag och Nea var ju i Bråvalla förra helgen men jag hann inte ut och hälsa på hos dig. Det var väl tur att Elfsborg vann, tycker vi här hemma hos mig. Norrköping får ta nya tag. Idag har jag varit ute på Donsö och hälsat på en gammal klasskamrat till mig. Tänk vad mycket fint det finns där ute. Nu ska jag kolla på Lotta. Ha det gott.

    SvaraRadera