måndag 3 juli 2017

En ny dag igen med sol , hur många får vakna upp till det ??

Hemma hos Hajan.
Morn,morn här kommer lite blandat från Hajan.
Kände för att sätta in denna bild, den är 2 år gammal.
Nu skall jag gnälla lite, jag har sett så mycket idrott
nu så jag reder mig till nästa SM.
 
.I dag har jag fuskat lite, det blev ingen gröt
eller flingor till frukost. I dag valde jag Kaffe och
rostat bröd, med goda ostar på.Ibland är
det lite roligare att vara lite onyttig.
 
 
Jaa, så här nöjd känner jag mig i dag, sovit hela
natten utan någon rundvandring på natten. Jag är
inte sjuk, men efter alla benbrott och ryggkompressioner, så är det skönt ibland med den avkopplingen. 
I går stekte jag Fläskfile`n som vi skall äta på
onsdag, då kommer kompisen hit.
Jag skall baka några Bakelser i dag också.
Så mycket av detta skall vi inte ha, nå ja en
liten drink till ostkexen och Räkorna skall jag
nog fixa till.
Det är en månad sen vi sågs, så vi har mycket att
ventilera med varandra.
Det här timglaset får vänta på oss, än är vi inte redo
för att kolla på det. Så länge det finns liv finns det hopp.
Ett extratack till Ruth och Tummelisa för Edra rader.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Så skönt att få sova hela natten. Vädret visar sig från sin fina sida just nu, förutom blåsten då 😊.
Kram, kram

Tummelisa sa...

Så härligt att du fått sova. Jag sover också bättre sedan jag slutade arbeta. Förut vaknade jag nästan alltid två gånger varje natt, och hade svårt att somna om. Roligt med matbesök, och fläskfilé är alltid gott. Alltid trevligare med sällskap när man äter.
Igår åkte vi till Arlanda och hämtade vår svärdotter och barnbarn som ska vara här i Sverige i fyra veckor. När sonen får ledigt och kan komma vet vi inte. Det är annorlunda i USA med semester och sådant.
Vilken röra det var i trafiken innan vi kom fram till Arlanda. Vi har inte varit i Stockholm på flera år, verkar stressigt där.
Idag vet vi inte vad vi ska hitta på, det blåser som vanligt, men solen lyser i alla fall.
Hoppas du får en trevlig stund med din kompis, och att maten blir god.

Kram Tummelisa

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt när man kan sova . Tack för att du tittar in hos mig och skriver . Jag har varit lite frånvarande på bloggen men finns fortfarande kvar . det blir mest instagram och facebook men jag ska inte lägga ner bloggen utan tittar in lite då och då och skriver lite
Kram Rosa

Anonym sa...

Du ska veta, att jag äter rostat bröd med tomat och ost
VARJE morron! Blir aldrig trött på´et! Sommarhettan har
anlänt. Blir tröttsamt efter ett tag, min A/C funkar.

Fläsk är det bästa köttet, tycker jag. Kul att få besök.

Ruth i Virginia

Anki sa...

Skönt med god nattsömn ... här är det lite blandat med det, men oftast sover jag hyggligt även om jag vaknar tidigt.
Fläskfilé kommer säkert att bli utmärkt ... och bakelser till kaffet - det blir gott det!

Maria sa...

Hejsan Hajan!
Vad roligt att höra från dig. Här har varit ett väder idag som heter duga.....regn, hagel, blåst, åska och sol mellan molnen. Skulle nog behöva komma ner mycket mer regn. Tråkigt att du inte vågar dig ute längre, tur du har din fina balkong där får du njuta istället. Här rullar livet på har gått i pension njuter av att vara ledig. Jag har också flyttat till ett ställe som heter Brålanda och bor i ett typ radhus, trivs väldigt bra. Hoppas du får sova gott inatt också, sömn är ju bra för kroppen.
Önskar dig en fin dag/kramizar