torsdag 20 juli 2017

En häftig Onsdags middag, men kära " nån " då.



God Morning, i går var det livat, men började lite tråkigt. Var ju hos min härliga granne, rakt över gården. Var ju bjuden kl 11,00 , då vet jag att vi
skall äta tillsammans. När jag ringde på öppnade
hon dörren bara lite, sen sa hon bliv inte rädd? Men det blev jag förstås.
Där stod hon med en lapp för ögat, men hon hade
en vit näsduk ,hängande på sina glasögon.
Det hade hänt sig så att hon fixade till sina krukväxter.  Hon hade fått in någon vit vätska från
bladen på en krukväxt, i sitt öga det sved som eld.
Hon hade baddat med kallt vatten och tänkte att
få åka in till akuten. Men Hade hört det bara var att
badda på. Och det blev bättre, sen var det som vanligt igen.
 
Hon hälsade välkommen med en god drink på ägglikör. Det var många år sen jag drack.
Ja hoppas ni förstår att jag överdriver lite, det
bliver ju lite roligare då.
I drinken var det, Ägglikör, Glass i tsk äpplemos,
och vispgrädde, drinken skall vara iskall.
Till kaffet hade vi Arraksbollar,och Albina bitar.
Albinan var gjort på smördeg, med kola smet i mellan. Från klockan 11,00 til 15,00 hade vi
jättetrevligt.
Vad var det för mat då, förlåt det glömde jag Kyckling file`inlindad i gul lök.
Såsen blev perfekt, mycket grönt till. 
Men när Hajan gick hem, var hon trött och tänkte
så skönt det skall bli, när hösten kommer. 
 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken mysig och trevlig onsdag du haft. Nu får vi hoppas att din granne blir okej i ögat igen.
Kramis

Per Andersson sa...

Nu är jag här igen.
Din son en kär gammal vän.
Tråkigt med vätska i ögat.
Men maten blev ju bra var det för att.
Drinken med glass innan
Gjorde sitt med näthinnan.
Äta och må gott förlänger livet.
Det är så sant som det är skrivet.
Nä nu blir det fotboll resten av kvällen.
På flera kanaler men på olika ställen.
Ha det nu så bra
Så ses vi i morgon da.
Kram din son.

Anki sa...

Så skönt att det blev bra med din väninnas öga! Oj,vilket kalas ni hade ... blir nästan lite avundsjuk!
Nu är vi på väg norrut ... just nu i södra Dalarna :)
Tack för alla rara kommentarer hos mig!
Ha en ny fin dag!

HWIT BLOGG sa...

Låter som en riktigt rolig dag! Ägglikör...det var längesen jag smakade. Dock gillar jag ägglikörglass :)
Snart är hösten här ska du se! Härligt faktiskt!
Kram från Titti