tisdag 18 juli 2017

En bra dag för oss pensionärer, avlöning, ja det kommer pengar i allafall

I dag hade jag min städhjälp, De arbetar i det tysta
det går väl bäst då. Jag ligger och läser recept, något nytt kanske. Och det bliver det, det är väldigt länge sen jag hade Spenat. Det kommer att passa mig, tog
fram både Bacon och Falukorv från frysen.


I går var ju matchen också i Nederländerna emellan
Tyskland och oss. Nu klagar en del, det var väl ingen vinst. Jojo minsann oavgjort 1 pinne var i går.
Jätteduktigt att hålla nollan.
Allsången i går var inget att hurra för, men det
måste vara svårt att få till det. ( oj vad hon gnäller,
hon kanske har sovit dåligt) Nej det har jag inte alls gjort. För mina vänner har hört av sig angående min blogg, eller tack vare min blogg skall jag väl säga.
Nu vet jag att det har varit och är en del svårigheter
runt omkring. Vi kan bara hoppas på det bästa,
tack för Ni hörde av Er.
Inga moln på min himmel just nu, solen skiner
och just nu Äppelkaka på gång. Måste ju ha en
god bit till Allsången på Skansen. Det bliver ju lite
långa inlägg, men detta är ju också min dagbok.
Ha en bra dag , önskar Hajan. Hoppas ni förstår.


4 kommentarer:

  1. Här blir det Allsången ikväll med. Får se vad det blir till vår kopp.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Kanske blir det allsång här också idag. Morden i Midsomer blir det i alla fall. Vet inte vad det blir till kaffet. Vi har ätit glass ofta om kvällarna.
    Idag har vi inte gjort så värst mycket, mer än tvättat fönster, och städat i två skåp. Inte klokt vad man samlar på sig under 25 år som vi bott här.
    Mannen säger att vi måste måla ena kortsidan på vårt hus, den som är mest utsatt för sol. Låter inte roligt, men måste väl göras i år. Bäst att göra saker så länge man orkar. Igår hade vi våra "amerikanare" här. Barnbarn och svärdotter.
    Ha det gott!

    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Vet du Hajan, här blev det också spenat - med panerad och stekt torskrygg ... gott blev det :)
    Önskar dig en ny fin dag!

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Så fint å se at du er så ivrig og flink med bloggen din. :)
    Jeg ble så trøtt med kjøkkenvinduene i min blogg Englekyss, har jo holdt på med det i mange år, hver måned.
    Jeg blogger på min matblogg, gryskjokken.no og har vist mer enn nok med det for tiden. Har sommerbesøk av barn og barnebarn og er begynt på jobb igjen etter 14 dager med ferie (semester)

    Jeg ønsker deg en vakker sommer, måtte du få mange solrike og gode dager.
    Sommerklem fra Gry :)

    SvaraRadera