lördag 1 juli 2017

Det finns idioter över allt, Bråvalla i blåsväder, usch

Det första jag gör på morgonen är att kolla Aftonbladet och Expressen. Där får man reda på
det mesta. Både det som är sant och osanning.
Jaa, nu har det hänt igen , våldtagen och taffsande
på flickorna, här på vår Festplats.
Nu har det gått så långt, så nu är det nog slut med
Bråvalla framöver. Så synd det var ju många som
tyckte det var roligt. Men vem vet arrangörerna
kan ju inte orka hur länge som helst, det är ju inte gratis. Jag har barnbarn som går dit ????


I dag har jag haft en jobbardag. Fort går det inte, men jag har ju all tid i världen.


Jag har haft dammsugaren framme och kört i soffan
där jag alltid sitter i vardagsrummet. Det är knappt jag tror det är sant, jag fäller mer än en Angorakatt.
Det tog ett bra tag, att bliva av med detta.
Sen körde jag igång med att baka en äpplekaka.


Jag har redan smakat den, med Vaniljsås till ,
provade den till eftermiddags kaffet.
Sen kollade jag ett tag vad det skulle bliva till
middag. Ville ha Lax men det tager jag nog i morgon,


Hurra för vår gamla hederliga Falukorv, jag ugnstekte den och hade både ost senap och bostongurka på den. Lite Ketchup på toppen också.
Sen satte jag mig i den nystädade soffan och njöt.
Hällde på lite cremefraische som fick bli lite god sås

Sen har jag sett på TV det är SMi Borås
Förra året hade vi det i Norrköping, det regnade och blåste då också. Jag hade inte något annat att skriva om, så detta får duga. Det är ju mitt Vardagsprat.


2 kommentarer:

  1. Fullrulle hos dig med. Här har inte dammsugits, men bakat och kört några maskiner tvätt.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag och Nea var på Bråvalla i lördags. Bra musik, trevliga människor, god mat, såg ingenting av det de skriver i tidningen. Roligt att vara med dottern, vi har ju samma idol. Miriam Bryant. Trodde jag skulle hinna träffa sonen din, men han åkte på fotboll, och jag ut till Pias land, de har det ju så fint. Nu har jag gått på semester. Ska bli så sköööönt.

    SvaraRadera