söndag 30 juli 2017

Hembesök av sonen, Ugnstekt Lax till middag.


Jag föreslog vi skulle äta ute i Kuvösen, men det tyckte inte min son. Det hade han fullkomligt rätt i.
Det var alldeles för varmt, ändå har jag öppet
och nedfällda gardiner. Jag får inte skugga där förrän vid 13,30.

Det var fort ordnat. det är bara 45 cm emellan bordet
och diskbänken. Spisen är nära med.

Vi hade bestämt att jag skulle bjuda på Lax och god
Citronsås, enklare kan det inte bliva.
Han åkte iväg och handlade till mig på Coop,  Det tager en hiskelig tid innan det bliver klart.Ni vet jag skulle ju få hjälp med hemleverans av mina varor. Men först skall det ju kollas , Vad är det
som de undersöker då, frågade jag igår. Hur dan din
ekonomin är, och om det finns skulder och sådant.
Herregud så larvigt tycker jag, på 13,000:- i månaden, hyra och försäkringar, kan det väl inte bliva så mycket över. Det är ju bara en matpåse jag vill ha hem. Ja vi får se, i dag gick matpåsen
på 1,200:- så nu reder jag mig ett tag.


Här är alla gräsmattor precis gula , ser ut som i Prärien. tänk så fort det torkar ut. Tycker inte det är länge sen man gnällde om regnet.
 


Min son satte sig ett tag och pustade ut på
Balkongen, för han hade hjälpt mig med en grej
i Badrummet.

Jag har själv tagit bort hår och sådant som bliver
i golvbrunnen, nu skruvade han bort och kollade,
men det hade jag gjort bra, hurra något rätt i alla fall. Jag frågade får jag ta ett foto på dig under
jobbet. det är väl bäst att du får sade han.
 
Hi,hi det kanske jag inte fått om han vetat att man
såg hela baken.Jaa så farligt är det inte men lite
roligt i alla fall. Vi skulle fikat på maten men det sköt
vi på. Vi var trötta båda två. Han fick med sig gott
kaffebröd hem i stället.
Nu har jag sovit middag ett tag, kaffet är klart
så nu skall jag fika. Sen är det simning för hela slanten.  Det blev ju lite tråkigt när våra fotbollstjejer inte orkade med Nederländernas lag.
Nu håller jag tummarna för Sarah Sjöström .
Tack för i dag.













4 kommentarer:

Mamma C sa...

Här är man tvungen att vara utomhus annars tynar man bort. Synd att dom åkte ut i fotbollen. Här ska vi nu snart hoppa i säng.
Kram mamma c

Anki sa...

Så bra när man får hjälp av barnen vid behov - det får vi också och man blir så tacksam :)
Det gick ju bra för Sarah! Hon är verkligen duktig!
Tack för alla härliga kommentarer hos mig - blir så glad för dem! Du undrade om det syns att Kiruna ska flyttas ... och visst märks det att många hus är mer eller mindre tomma och ganska nergångna och liksom bara står och väntar på sitt öde. Att det var ganska folktomt på bilderna var nog för att jag min vana trogen tar mina promenader ganska tidigt.
Ha en fin dag!
Kram

Tummelisa sa...

Din son verkar vara snäll och hjälpsam. Det är skönt att få lite hjälp ibland. Vi brukar hjälpa våra mödrar, min svärmor är 96 och min mamma är 86. Svärmor bor numera på äldreboende, men min mamma bor fortfarande i eget hus med tomt, gräsklippning osv. Hon är fortfarande väldigt pigg och kör egen bil. Min man brukar hjälpa henne med bilen och lite mindre reparationer.
Idag blåser det igen, tycker inte om blåst. Vi har stora träd framför vårt hus, och man vet aldrig hur stora grenar som kan blåsa ned.
Nu räknar vi ned dagarna, åker till Rhodos 20/8, då ska vi väl få värme så vi blir mer än nöjda.
Ha det gott!
Kram Tummelisa

Eva i Dalarna sa...

Hahaha jag tyckte det var riktigt roligt med kortet på din son.