tisdag 11 juli 2017

59 kvm ,Havsutsikt äntligen, nej bara regn hos mig

Är det kväller , ? undrar jag. Nej då lilla gumman bara övermulet. Trodde först jag bodde med Havsutsikt, vid Östersjön.
 
Nej för tusan, det är det EFTERLÄNGTADE
regnet. Men vi måste få mer enligt SMHi.
Var tvungen att fotografera eländet med min
lilla Canon.
Men satte mig faktiskt ett tag därute i Cuvösen.
 
Min fina Perlagoni.
Att den lilla kraken bara orkar, och vilken underbar
färg. I går var det annat som blev underbart
Min Lilla Kålpudding.
Den blev jättegod, men kära " nån " kålen nästan
försvann. Det var ett Spetskålhuvud, men Följde
ICAS recept på Google, den blev jättegod.
Delade denna i fyra delar, tre st till frysen och en
till Lotta Engberg. HM, hm ett väldigt glatt program
kan man säga. Nu skall jag vara tyst, eljest säger jag något dumt, och det skall man inte när man bloggar.
Då kan någon bliva förbannad. Uj,uj.
Gjorde också en Äpplekaka, den har jag inte smakat
ännu.
 Tack lilla Britt-Inger för dina rader. Alltid välkommet med någon ny stjärna. Tror jag hittade
Dig när jag gick min lilla runda. Var det hos Mor Mia?
Jag själv älskar min blogg, jag får avreagera mig,
de bliver lite för långa mina inlägg.
Här slutar jag för just nu, regnet smattrar så rart
på mitt fönsterbläck. Ha en bra dag, det skall jag ha
Heter Eleonora så jag har namnsdag i dag.



 
 

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, det regnar rejält idag. Både regnkappa och paraply fick det bli till jobbet. Grattis på namnsdagen också.
Kram på dig

Rantamor sa...

Härliga lilla Hajan har du fått tillökning i din familj med en liten Ellen så söt, hoppas att du får en riktigt finfin sommar och var rädd om dig!!

Kram och tjingelingen från Rantamor.

Eva i Dalarna sa...

Grattis på namnsdagen! Kram!

Blommiga Rutan sa...

God kväll

Blommiga Rutan sa...

God kväll i stugan
Ber att få gratulera på namnsdagen. Vilket vackert namn ni har, du, min dotter och barnbarn.
Tack för din kommentar, blir alltid lika glad när jag ser att du kikat in hos mig.
Så skönt med regn! Önskar att det kunde regna här också, är så torrt .
Åhhh så gott det ser ut! Nu blev jag hungrig !

Ha det så gott
Kram Anncathrine