tisdag 20 juni 2017

Så underbart väder, lustiga moln som blåser runt på den blå himmelen




Jag älskar " Hundkäxen " , glömmer aldrig dessa fält
under en resa i Värmland till Midsommaren . Det var Vallmo, Lupiner
och Blåklint som avlöste varandra. Vi bodde i Vålberg, Finns det sådans fält nu för tiden ?


















Vi till och med badade min väninna och jag, denna utflykt var på 80-90 talet. Kallt var det i vattnet.
Ja kära nån då var man inte rädd för något, då var
man ju "obruten ". Sen blev man lite harigare tyvärr.

I dag hade jag städning , förut var det två flickor som
kom, men nu är det bara en. Fort går det i alla fall,
men huvudsaken är ju att det bliver fräscht, och det bliver det verkligen. Sen tog vi en var sin choklad glass, det gillar de, och jag med.



 Hoppas ni hinner med att fira Midsommar alla nu.
Hoppas också att dotter min får sätta sig vid ett dukat bord och fira denna helg. Hon och min måg
har ju haft allt utfodrat åt oss alla , många underbara
minnen. Tusen tack kära ni. Hoppas ni får en trevlig
helg . Jag skall till 4an och ha trevligt i Parken.
Vi hörs snart igen, kram från Hajan.

6 kommentarer:

  1. Vi får hoppas att vädret blir skapligt nu. Så vi kan fira ute och inte inomhus. Ska dra med min snabeldrake också.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Skönt att få städat och fint.
    Vi kommer nog också att fira midsommar hemma. Kanske att vi åker någonstans under dagen. Vi brukar fira hemma med sill och potatis och grillspett på kvällen, och jordgubbar förstås. Ett år fick vi nästan inte tag i några jordgubbar, konstigt..., men då var det inte vanligt med utländska bär. Nu har jag snart varit hemma i tre veckor, känns konstigt att inte behöva gå upp klockan 5 på morgonen. Vissa dagar längtar jag tillbaka till mina arbetskamrater och jobbet. Kanske kommer jag att jobba extra i höst.
    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Ja du, blomsterängarna i Sverige på försommaren är underbara.
    När min vietnamesiska sonhustru besökte Dalarna vid den tiden,
    kunde få nog av alla blommor. Hundkäxen är som fin brysselspets
    kring prästkragar, smörblommor, midsommarblomster m.m.

    Inget Midsommarfirande här, men det blir firande iaf, då sonen
    kommer hit med sina två äldsta nu på torsdag. Dottern har
    födelsedag den 27; kanske jordgubbstårta.

    Skönt att få det städat. Vi gör så gott vi kan. Njut av sommaren.
    Kram från Ruth i Virginia (där det är 23C och sol)

    SvaraRadera
  4. Visst finns det fortfarande en enorm blomsterprakt längs vägarna och på ängarna ... såå njutbart och vackert!
    Härligt att få städat och fint till helgen!
    Önskar dig en fin helg bästa Hajan!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Här blommar hela Öland just nu, men det måste komma regn snart innan allt vissnar bort. Jag tittade in för att önska dig en riktigt fin midsommar! Här är midsommarafton lite hektisk men vi har det så bra att kära grannar "tar hand om oss" mellan alla aktiviteter. Först får vi sillfrukost innan allt sätter igång och sist avslutar vi kvällen med vin, ost och paj hemma hos dem. Så värdefullt att slippa tänka på mat under hela dagen. Och sedan blir det midsommardag och då ska jag bara njuta (och skriva reportage till tidningen).
    Kram till dig, Harriet!
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en riktigt fin midsommarhelg..Kram goa Hajan:)

    SvaraRadera