fredag 23 juni 2017

Önskar alla en bra Midsommar, plocka fram det bästa ur den

Jaa en Rullstav så klart, härligt med Ernst i alla fall.
Så jag säger väl som alla andra, att nu kör vi.

Min son ringde mig i dag, för att önska en
Glad  Midsommar. Men han tänkte ringa och kolla om
jag hade något fel på min linje. Jag och mina väninnor talar ju varje dag med varandra. Det är ett måste, och många goda skratt. Vi löser korsord också, som väl är har ju våra barn bra telefoner.
Man behöver ju snart inget minne ha, det är nästan otäckt vad dessa mobiler har i sitt "sköte ".


Min dotter skrev nyss också, det är första Midsommaren på många år som inte vi skall träffas.
Som jag tänkte då och nu, att det går nog bra det med. Jag älskar min TV , och får reda på så mycket
som jag har nytta av. Även vi gamla måste ju lära
oss lite nya saker, det är bara nyttigt.
Det ringde nyss en gammal vän till min make, han
var rätt så pessimistisk . Nu för tiden kommer inte så
många och hälsar på sade han. Jag förklarade för honom, precis som jag fick göra för min pappa,
att de han väntade på, hade ju redan dött.
Som jag sade i dag, är man 96 år är det inte många
lika gamla kvar i livet. Hoppas han förstod hur jag menade.
Jag gjorde en Jansson i går, som jag skall ha i dag.
Jag kunde ju inte sätta in den varm i kylskåpet, utan
den fick stå framme på diskbänken ett tag. Det var
inte så bra, vilken god mat hon lagar den där Hajan.
Jag åt och åt, mums så gott. Den skall jag ha till middag i dag, livsfarligt när man blev sugen.
Jag trir det är det salta man behöver ibland.
 
 
Men Marinella på Er allesammans och en trevligt slut
på midsommaren, önskar Hajan. Kram till alla.


6 kommentarer:

  1. Härligt att din telefon går varm :) En Jansson sitter aldrig fel och jag äter verkligen mig i form ha ha...
    Önskar dig en solig och skön midsommar nu! ALLTID lika inspirerande att kika in till dig och se vad du har för dig.
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glad midsommar på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jansson ... mums! Här blir det varmrökt lax idag :)
    Ha nu en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Ja, håller med dig, det är nästan lite otäckt när man tänker på allt som man har i mobilen!
    Katastrof om man tappar bort den, kan ju knappt några telefonnummer längre.
    Var nog bättre när man fick träna minnet lite mera.
    Blev så sugen på Jansson nu när jag ser din bild, får nog göra en till kvällen.

    Önskar dig en skön fortsättning på midsommaren
    Kram Anncathrine

    Ps. Nu har jag fått hjälp med bilderna till bloggen, så nu kan jag blogga igen!!!

    SvaraRadera
  6. Eva i Dalarna25 juni 2017 13:52

    Åh Hajan jag hann inte in här och önska dig Trevlig midsommar men det verkar som du hade det gott. Har haft huset fullt med barn och barnbarn så det har gått i ett. I morgon åker vi ut med husvagnen och tar med oss en av döttrarna och hennes tre barn. Jag kommer nog att somna ovaggad om kvällarna..
    Det var mysigt att se Ernst igen, han är sig lik...Kram!

    SvaraRadera