fredag 2 juni 2017

Nu är redan Pingsten här, nu går det undan


Det är ju inte klokt, har precis glömt bort Pingsten.
Hittade denna bild på Google, Pingst-aftonen är ju
väck , men Pingstdagen har vi ju kvar. 

När jag var ung, för ca 65 år sen, då var Pingsten
den helgen när man ville stå brud.


 Men man skall inte jämföra med förr och nutid, det är ju verkligen skillnad.

Vad har den där Hajan hittat på nu , när jag såg min Rullator i morse med frukosten på, var jag tvungen att fota lite. Man kan ju kolla det för Gångbord om man vill, men jag tycker det är trevligt att äta frukost till TVn.
Det är Emils Skinka, Skagensallad med gurka och tomater ..I dag hade jag inte med någon gröt. Men
man måste mysa till det lite.
När det är härligt väder äter jag förstås ute på min
balkong.
Allt var ju inte bättre förr, huvudsaken är ju att
människorna  trivs, men gör De det?
Jag tycker inte det verkar så, inget är ju sig likt,
politiken skall vi inte tala om, Vad håller de på med,
de byter åsikter lika fort som man byter kläder.
Nej nu skall den här Gnälltitan bli tyst, ha det bra
och en trevlig Pingst, önskar Hajan.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar frukost! Det finns ju ingen lag
    som säjer att man ska ha gröt till frukost.
    I vår ålder äter man vad man vill, när man vill.
    Jag hade rostat bröd med skivad italiensk korv,
    tomat och ost till mitt vanliga morgonkaffe.

    Jobbade på "mitt" loppis i morse. Inte många
    kunder, tyvärr, men jag förstår, för vädret är
    absolut perfekt för utomhusaktiviteter.

    Nu ska dotterdottern fixa burgare till en (sen)
    middag. Jag har det så bra. Får förbise idioten
    i Vita Huset. Bleh!!!

    Lördagskram från Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Glad pingst till dig med. Här blev det yoghurt, ägg och knäckemacka.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Jag visste inte ens att det var pingst, förrän jag började läsa bloggar på morgonen ... Men jag vet ju iofs att jag är ledig på måndag och tisdag! Önskar en fin pingst!

    SvaraRadera
  4. Lite sent att önska dig glad pingst nu,men hoppas du haft en bra helg!
    Jag tycker det är synd att pingsten är borta,folk vet inte ens om att det är pingsthelg
    som du nämnde,förr gifte man sig denna storhelg..
    Jag tyckte om pingsten,det är då sommaren börjar... Ha de bra..goa Hajan.kramiz

    SvaraRadera