söndag 25 juni 2017

Jag tacka så micket goa mat, micket gott, pajen micket micket god.

I dag blev det fest hos lilla Mig, dotter och måg bjöd
på middag. Supergott , det började med att jag dukat för oss fyra. När sonen kom sade han, detta
kan Du taga bort , för syrran och hennes man bjuder på maten i dag.
 Prick 12,00 äter vi, så han fick ge sig iväg
till Coop ,för att handla åt mig. Så i dag blev det China-mat. Tur jag har Per som handlar åt mig.

 
Maten vi fick i dag kom från SPICY  HOT, en  kvarterskrog
i närheten där min dotter och måg bor. Det vi åt hette
SA-CHA Biff  och en stor portion ris till. De är jätteduktiga
med sådan mat tycker jag. Min dotter åt med pinnarna
vi andra avstod. Jag skall nog prova i morgon i alla fall.


 
Det var väl inte dåligt vilken överraskning, det var så stora
portioner , så de räcker till en middag till.

 
Hon hade också gjort Hallon och Jordgubbs pajer,
en till oss var. Att hon inte sätter upp en Restaurang
det vore kanske något för Spanien. Men det är klart att där finns det ju flera hundra redan .
Min dotter hjälpte mig också att fixa till en kappa
till köksfönstret.
 

De har suttit hos min man förut , men nu har jag övertagit dem. Denna satt hon och fållade för hand, joo jag har en
symaskin , men den klarar nog inte jag just nu. Det är
många år sen jag sydde med den.
Jaa nu skulle jag egentligen ha diskat men det är också
gjort av min dotter. Mågen har rensat min dator med Avg
eller hur det heter. Jag vet att det är fel , men Ni förstår vad jag menar.

Nu börjar äntligen min Pelargon att blomma, det har tagit tid.

Samma sak med Violerna, fast åt andra hållet, De
förstår jag inte hur de orkar att bara blomma och blomma. Två gånger har jag klippt ner dem och de
kommer tillbaka lika glatt. Då måste man vara tacksam, Jag är väldigt tacksam för den goda maten också. Trevlig avslutning på min Midsommar, bättre kan det inte vara.







Tack från en mycket nöjd Hajan.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, det är mycket mat i lådorna man får där ifrån. Men det gör inget för gott är det. Ha en fortsatt bra söndag nu.
Kramis

Anonym sa...

Vilken jättetrevlig dag du haft. Och perlargonen - den är ju fantastisk!
Violer växer inte här på sommaren; för hett.

Jag har det bra också. Sondottern har lagat en stor
vietnamesiskt köttgryta, som ska puttra ett par timmar.
Hela huset luktar så himla gott. Vädret - 28C med låg
luftfuktighet; känns skönt.

Kram fr Ruth i Virginia

Anki sa...

En alldeles perfekt dag! Den där pajen ser verkligen smaskig ut!
Så bra att få lite hjälp med handling och uppsättning av gardinen! Bra att få lte hjälp med att rensa datorn också - min yngste brukar fixa sånt åt mig då och då - tur man har hjälp med det man inte kan själv :)
Ha nu en ny fin vecka!