torsdag 1 juni 2017

Hemmamatch IFK Norrköpin- A I K i dag 1 - 6 kl 19-00

Hejsan på Er, vill bara meddela att min kompis och
jag hade en trevlig Lunch tillsammans.
Jag bjöd ju på Rödspätta , med allt möjligt gott till.
Jag lade på en klick Skagenröra på varje Spätta.
Gjorde en sås på Creme-fraiche senap, citronsaft
och Rapsolja. tog dill förstås också, plus rucoola-sallad.
Sen hade jag gjort en var sin bakelse på Smördeg.
Recept finns på Söta sakers blogg. Många bra tips.

 
I går kväll var det ju avslutning på småkockarnas
resa. De är ju så duktiga att man knappt tror det är sant. Att de bara kan, det var emellan Tupac och Walter, det gällde, Valter vann.
 
 Nu har vi denna dag framför oss, och i kväll kommer
AIK hit, det är hemmamatch här i Norrköping.
Så konstigt det är , det kommer ju att bliva bråk
som vanligt, det brukar börja redan på eftermiddagen. Matchen är kl 19,00 för de som
finns kvar då. Våra supporter kan också, men fy
tusan så larvigt det är. Det är väl inget som en
familj besöker, och inte har råd heller.

De skall ju inte kunna tända dessa jäkla Bengaler,som är förbjudna,
men plötsligt är det som en Nyårsafton i
alla fall på läktarna.
Det är konstigt överallt nu, om just sådant man inte skall röra i, Politik, orättvisor, all skit som skrivs.
Det är bara att hänga ut dem på bild, när De inte duger längre. ,

Jag är glad att jag är Pensionär, så man slipper
detta. Ena dagen är man älskad, andra dagen är
man hatad. Det är Synd åt människan, skaldade Strindberg en gång. Och det är fortfarande sant.

 
 

5 kommentarer:

  1. Här blir det räkor idag. Ditt lät jättegott som du bjöd på. Trist att inte sport får vara sport bara. Utan en massa bråk och förstörelse måste till också.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Eva i Dalarna1 juni 2017 15:51

    Rödspättan med tillbehör- Ja det vattnas i munnen Hajan, jag blir så sugen.
    Visst händer det en massa skit i världen, man blir så trött på det, men man kan inte göra så mycket mer än ta en dag i taget.
    Jag vill också bli pensionär!
    Ha en fin pingst fina Hajan och Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan Hajan.
    Så gott det ser ut på din tallrik, och spätta är ju så gott.
    Vi äter ju mycket fisk men lessnar då aldrig på den.
    Och dom småkockarna det är ju nästan så det är inte riktigt sant det vi ser, inte kan väl en tolvåring göra sådan mat ???
    När jag var var tolv var mitt förhållande till mat att äta eller inte äta !!!
    Här har vi haft blandat väder idag men mest av det dåliga slaget.

    Ha en bra kväll snälla du.

    SvaraRadera
  4. Hej, Hajan /

    Rödspätta är ju så himlans gott. Tyvärr har jag inte
    sett det i fiskbutiken här, men det finns ju andra flata fiskar,
    men dyra är dom! Din tallrik låter absolut delikat!
    Hoppas IFK vinner; var ju "min" klubb ett par handbolls-
    säsonger. Dessutom had IFK en bekant till mej, Holger Nyman,
    i laget en gg i tiden.

    Var till ögonläkaren och fick en spruta i morse. Behöver inte
    komma tillbaka på 2 månader; låter bra. Gula fläcken försvinner
    ju inte, men man kan sakta ned förloppet med injektioner. Det
    är inte så hemskt som det låter. :)

    Kram fr Ruth i Virginia
    -där det är 27C och sol och moln blandade-

    SvaraRadera
  5. Ohhh så gott! Rödspätta och skagenröra, nu satte mina smaklökar igång :)
    Ja du, det är verkligen konstigt överallt nu...jag funderar mycket på allt just nu! Nu tar vi helg, jag önskar dig en riktigt skön weekend!
    Kram Titti

    SvaraRadera