fredag 16 juni 2017

Härlig middag på min Balkong, tycker jag i allafall

I dag valde jag att sitta ute på Balkongen och äta

min lunch. Jag hade Sill och potatis, passar utmärkt

när man äter där. Men skall sanningen fram så har jag inte färskpotatis jag valde den gamla vanliga.
Den färska var som små stenkulor, jaa det är klart
det fanns väl någon enstaka "stor".
Sen hade jag en hel mugg öl (Spendrups) till.
Den drack jag i min makes mugg, så fick han vara med på ett hörn också. Mina Hemtjänst flickor tvättade  i dag, så jag lever lite flott tyckte jag.

Jag bakade en äpplekaka till kaffet, den blev jag
lite besviken på. Så jädrans olika det är med detta
"bakeri" Jag gör ju lika varje gång, men i dag tyckte jag den blev lite torr. Men det får vi fixa till med Vaniljsåsen, men konstigt är det.



Ville ha en vacker Sommarbukett av blommor
Det är ju den tiden nu, när man kan plocka dem.
Jag saknar Hundkex som man säger, det finns inget så dant där jag bor nu.
Men som väl är, håller ju Googels med sådant.



När jag var på Google fick jag se denna lilla gullplutt
Bärfisen som Anki berättade om på sin Bildblogg.
Den hon visar hos sig, är jättevacker.
Jag tycker alltid Bärfis varit något negativt, min
morfar sade jämt och vad vill den här lilla Bärfisen då?  Så var det väl ordet fis i slutet som man reagera
på. Nu skall jag se på TV, sen skall jag lägga mig att läsa ett tag. Nu har denna dag gått till ända.
 Tack kära lilla Ruth för din fina Bröllopsbild, så väldigt vacker Du var. Jag lägger in en bild på mig
och min gubbe , det är taget den 3/3-1951.
Roligt med minnen ibland,


 
Det är gjort på tyg, till en kudde "vassego "














Svar till Ruth i Virginia, jag var 19 år, men fyllde 20
i maj månad, min fina gubbe fyllde 25 år den 2/3 1951. Ja vi var unga, men hittade rätt på en gång.





5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Skulle nog gilla din mat enkelt och gott.Håller med om bakandet tänk att det kan bli olika fast man gör likadant.Sitter och njuter av solen och den vackra kvällen på stugan .Trevlig helg ,nette

Anonym sa...

Tack så mycket för komplimangen! Fint kort på dej och gubben!
Ni måtte ha varit väldigt unga, när ni gifte er. Jag var 25
och Don 30. Men jag var förlovad ett tag i Sverige dessförinnan. :)

Trevlig veckända,Hajan. Jag bjuder barn, barnbarn och
barnbarnsbarn på middag på The Outback i kväll. Bra
att äta ute ibland.

Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Sill o potatis är inte fel alls och jag tycker kakan ser jättegod ut. Men ibland blir det sådär när man bakar.
puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Den ser i alla fall god ut, äppelkaka. Du får ta mycket vaniljsås om den är torr då! Fint med kort på dig o maken på kudden!
Kommer till att tänka på mitt eget bröllop, vi träffades när jag var 18 och gifte oss när jag var 22 och min man är ett år äldre. Det är i år 35 år sen vår bröllopsdag!
Ha en fin helg Hajan, mysigt att sitta på balkongen med middagen. Jag jobbar i natt o sen har jag semester i nästan 5 veckor...blir härligt!

Anki sa...

Ser väldans gott ut! Härligt att kunna sitta på balkongen och njuta den här tiden.
Det var då en söt bärfis du hittat!
Tack för alla snälla kommentarer hos mig ... de värmer mycket ska du veta!