onsdag 14 juni 2017

Examendags , Sjung om studenten

Den minsta Studenten jag kunde hitta i dag , när man är i min ålder har man ju några att välja på.
 
Det är samma tös på dessa bilder, men några år mellan
när korten togs. Nästan 20 år faltiskt. Det är ju barnbarnen som ordnat dessa examina.

 
 
 
Denna kille passade på att låna mössan av någon,
tänkte den bilden kan vara bra att ha. Och i dag
kom den till användning. Livet är lustigt, Wilmer har
ca 10 -11 år kvar innan han får mössan.
Har tyvärr inte fler foton i datan på de andra barnbarnen , jo foton finns i album. men dessa får duga.
Det är i morgon det gäller, både vanlig examen och studenten. min önskan är ju att dagen skall bliva,
rolig och trevlig. I dag har jag eljest varit bjuden
på en jättegod middag, hos en granne.
Fläskfile i Dragonsås, Västerbottenost var också i.
Tänk hur gammal man bliver så lär man sig alltid något nytt. Tänk så många härliga minnen jag har
att tänka tillbaka på, det är plusset att bliva gammal.
Jag har haft en bra dag , vädret just nu är lagom.
Men vi har haft strömavbrott i dag, jättelustigt
så när jag kom hem på eftermiddagen var Porten
stängd, men jag hade nyckel med mig. Men tänkte
Gode Gud måtte hissen gå nu, så jag kommer upp
till mig. Men den funkade som väl var.
Det finns ju tyvärr minus också, man behöver bara
sätta på TVN så ser man hur vi har det.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, snart är dom där barnbarnen, tiden går så snabbt. Så mycket gott ni bjuder varandra på. Tur att hissen fungerade när du kom hem till dig igen.
Puss o kram

HWIT BLOGG sa...

Kan det vara fotbollen du menar hi hi??! Mannen sitter som klistrad vid rutan och tjoar...
Studenten ja, det var längesen och med betyg som jag aldrig har visat!! Huuu!!
Men jag får önska dig en trevlig fredagskväll och en ännu trevligare helg nu.
Sommarkram från ett blött Blekinge och Titti