söndag 4 juni 2017

Ett tråkigt uppvaknande som blev bra i allafall.

Var uppe redan 05,30, fick vara lite tyst så jag inte väckte några grannar. Skrev lite roligt om det, men
blev nästan chockad när jag såg vad som hänt i London. Jag tog bort allt av mitt blogg arbete i morse.
Min son och barnbarn kom kl 11,00 , vi fikade först
och pratade lite av varje.
De var till Coop och handlade, sen på krogen här där och beställde Pizza och sådant vi ville ha.
Martina tog något som det varken var Gluten eller Laktos i.
Vad jobbigt att jämt måste kolla sådant. Så skönt att få hem alla varor för mig.

Kan inte fatta att sonen skall fylla 60 nästa år. Jag säger
som vanligt, var tager alla år vägen, man hinner inte med
längre. Martina visade mig sina nya Jeans, som hon hade på sig. Nya, de såg förskräckliga ut, jättetrasiga , stora hål
på båda knäna. Joo jag vet att det är ett mode, men man
får väl tycka i alla fall.
Såg på Barnmorskorna från East End i kväll. Det var från
år 1961, samma är som när mon dotter föddes. Det stämde
precis, De erbjöd min man att han kunde få vara med på förlossningen.





Det kunde han inte för han skulle arbeta svarade han systrarna. Om någon skall jobba är det din fru, svarade de.

Sen när vår tös var född, fick inte vår Son följa med in och titta på henne. Det var förbjudet då. Det är det nu med, det
var ju förfärligt ett tag, alla invandrare kom ju hela släkten, det var ju fullspikat på salarna.
 dag var det något annat positivt, vårt IFK slog IFK Göteborg
det var starkt.

Därför blev min son så här glad , hi hi så är det
Nu säger jag natti, natti.

4 kommentarer:

Anki sa...

God förmiddag Hajan! m
Man blir lika förskräckt varje gång när man sätter på radion och hör om nya otäckheter som hänt... såå ledsamt!
Bra att du fick hjälp att handla och pizza är aldrig fel :)
Barnmorskorna är en trevlig serie - ska se det senaste på Play - vi fick inte in någon kanal i husbilen igår kväll...
Ha en fin dag!
Kram

Mamma C sa...

Det blev en trevlig dag ändå och samma för oss. Men man blir förfärad av allt som händer just nu.
Kram på dig

Tummelisa sa...

Ja du vad mycket hemskt det är som händer. Det har blivit väldigt ofta sista tiden.
Äter också pizza ibland, när vi inte orkar laga något själva. Men, orkar aldrig en hel pizza, det blir bara en bit. Resten brukar vi frysa in.
Konstigt väder vi har, tycker det är ganska kallt emellanåt. Längtar efter värme och sol. Har nu slutat arbeta, har tagit pension eller vad man ska kalla det, bidrag. Hade arbetat över 40 år inom Landstinget, men pensionen är inte mycket att hurra för....
Kanske att jag kommer att arbeta extra ibland, har inte bestämt mig ännu. Ska först känna hur detta är att vara hemma hela tiden. Min "gubbe"är glad, han har varit hemma länge, han var sjukpensionär, nu ålderspensionär. Känns väldigt konstigt nu att inte klockan behöver ringa på morgonen. Ingen som styr över mig eller min tid, tar nog ett tag att vänja sig antar jag.
Du får ha en fortsatt bra vecka.
Kram Tummelisa

Ann i Vilhelmina sa...

Jag minns när det var ett barnprogram om Peter, han hade inga ben och bara armstumpar. Maj Ödman hette hon som gjorde programmet, tror jag. Vilken fruktansvärd medicin det var, och så många barn som fick lida i onödan. Alla som hamnade på institution för att läkarna sa det. "Glöm bort barnet". Ja världen är upp å ner men det händer sånt än i dag. Roligt att se bild på ditt barnbarn och sonen. Ha en fin nationaldag, själv ska jag städa pappas hus så det blir klart nån gång.