torsdag 8 juni 2017

Efter regn kommer solsken, och andra nyheter



 
 
 
 
Jaa tänk så det kan bliva om vi inte håller ordning på vissa saker. Jättegulligt Snigel-snack eller hur ?
Mycket får man vara med om innan öronen faller av.




Ingrid 106 år i Vadstena blev kallad till inskrivning att börja skolan igen. Datan hade inte upptäckt att det var lite för
sent, 100 år. Det är klart Ingrid gick till skolan, men inte för att börja skolan igen,
 utan hon bjöd alla barnen på glass i stället.

Vilken underbar historia, det var på Östnytt i går.
Hon blev tillfrågad av barnen, Vad gör Du då, ? Jag ser
på TV varje dag (vackert det är mina tag )

och så lyssnar jag på Radion, läser min dagstidning alltid.
Hon var så redig, tänk vilken ålder. 107 år jag kommer att bliva glad om jag får bliva 90. Nej då, så här är det , varje
morgon tänker jag, oh så roligt en ny dag igen. Det är sant
jag har inte så stora önskningar.












Såg nu minnes programmet om Drottning-gatan i går på
Svt.  Rumänskan när hon berättade , Hon satt ju och tiggde
när bilen kom, hon var också nöjd berättade om att
hon klarat Förintelsen  också en gång i tiden.
Nu var hon tillbaka och sitter där igen.
Jag har gjort min runda hos Er, lilla Ruth i Virginia , jag har
inte glömt bort dig, det vet Du. Vivi Anne Du är svår att nå
både på data och Telefon. Nette Cecilia så fina bilder,
många bloggare som jag saknar, var håller ni hus.?




Gud vad hon tjatar den där människan. Ja förlåt det gör jag
men nu får det vara för i dag, lite nytt ändå blev det.








3 kommentarer:

Mamma C sa...

Det var lite sent med en kallelse men vilken minnesrik dag för både henne och barnen.
Ha en fin dag.
Kram

Anonym sa...

Det var inte dåligt det. Vet inte, om jag verkligen
vill bli så gammal, men man har ju ingenting att säja
till om på den fronten.

Fint kort på dej vid ditt vackert dukade bord.
Ser ut som du väntar främmande? Ha dä bra, Hajan!
För mej blir det voluntärjobb på eftermiddan men
först ska jag på "byn" och "farmers market" och
köpa lite godis, som tomater, jordgubbar o. dyl.

Ruth i Virginia
(18C och sol)

Nette Cecilia sa...

Längesedan sist ,gillar att läsa ditt vardagsprat ,men tyvärr är det högsäsong nu på jobbet och mycket hemma då man ska börja med sommarträdgård och sommarstugeliv ,tiden bara räcker inte till .Glad att jag hinner njuta av naturen lite med kameran ,trevlig helg till dig ,kramen Nette (och tack för din respons på mina bilder )