måndag 26 juni 2017

Jag får beklaga sorgen, samma ssk varje år, vilken skit

Varje försommar samma elände, våra Kajor och
Måsar kan inte vara på samma gård. Det är ungarna
Kajorna inte tål. I går fick jag se hur en Fiskmås försökte hålla sig vid liv, efter attacken. Hon gick omkring som om den var spritpåverkad. Sen ramlade den bara ihop. Den låg länge på Gräsmattan , såg aldrig vem som tog bort den. Förra året var det Kajungar utan huvud, det spelar ingen roll det är jätteläbbigt att se krakarna. Skatorna med åker dit..
Vad har jag eljest gjort , jag avskyr mina skåp, nej
inte själva skåpen men ordningen i dem. Så jag har
strukit lite dukar och sådant. Hemtjänsten stryker
inte eller manglar något. Jag är inte så petnoga, men
en del saker vill jag ha strukna.
 
 


Men har nyss ätit upp min kinamat från i går. Det var
väldigt gott denna Sa-cha biff, och alla grönsaker som är i. Jag värmde det i Mikron, tänkte faktiskt hur bliver riset månne, men det höll måttet i dag med.

Nu skall jag vila ett tag, för i kväll skall jag se Lotta
på Liseberg, Hon är ju pigg och glad, lite fräck i
truten, men man väl dra ihop sina öron lite så hör man inte allt.
Vilken kväll underbar många skratt.


Missa inte Diagnoskampen på Svt 1, från Norge
ett verkligen trevligt frågeprogram. Ha nu en trevlig
kväll önskar TV nörden Hajan.    Ett extra  PS.. Lotta
ett toppenprogram En underbar kväll  TUSEN TACK DS..detta skrivet kl 21.50

2 kommentarer:

  1. Vi såg ju en trut som mumsade på en kaja i strömsparken. Så det är väl äta eller ätas som gäller denna årstid när dom har ungar. Kanske kollar en stund på Lotta om det inte blir någon film istället.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Naturen är hård ... och det är svårt att se hur djurungar angrips och dödas.
    Att stryka är bland det tråkigaste jag vet och det gör jag bara om det är absolut nödvändigt.
    Så bra att maten räckte till en måltid till - ser gott ut!
    Önskar dig en ny fin dag!

    SvaraRadera