fredag 30 juni 2017

Äntligen , hurra för min gamla Matberedare sen 60 talet " PHILIPS"

Sitter här och funderar, det har kört ihop sig lite med
mina göromål. skall ju ha mitt fotbad nu. Brukar passa på med sådant när jag sitter ensam. Skönt det har blivit som ett litet SPA  Hemtjänst har varit och hämtat min tvätt, det är så "himla" bra.
Det blev lite jobbigt med min rullator nere bland maskinerna,
I går tog jag fram min gamla matberedare från
60 talet som banne mig fungerar fortfarande.
Hade ju så mycket god gammal potatis, 3 stora Palsternackor, 2 stora gula lökar,3 ägg körde allt tillsammans i maskinen.
. I omgångar förstås men betänk den köpte jag på mitt jobb på 60 talet. Tror det var 1969
hade ju börjat att jobba då på Spedex (Philips).
Det blev Raggmunk av det, 3 ägg och lite gräddmjölk
samt lite vetemjöl. Brukar aldrig ha grädde i smeten,
men det hade jag igår. Det band ihop det lite bättre tycker jag.

Det blev fyra byttor till frysen, och en bytta till kylen.
I dag skall jag äta den till eftermiddags TVn.


 Men nu avslutar jag med mitt fotbad, det är jätte-
skönt. När man inte har något badkar, utan bara duschar , kommer fötterna i andra hand.

 
Skulle gärna ha ett sådant i mitt badrum, men då finge nog Hajan flytta ut på Förstugan. Ha det bra
och ett trevligt veckoslut önskar jag er alla.



 

.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt vilken kvalitutta det är i maskinen. Skönt med ett fotbad ibland. Det blir alldeles för sällan faktiskt.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Fotbad är så skönt, men tyvärr blir det alldeles för sällan!
    Jag har en Electrolux köksassistent från 1950 - ärv efter svärmor ... och den funkar fortfarande! En drivrem var dålig för tiotalet år sedan, men tänk att det fortfarande fanns reservdelar att få tag i!
    Raggmunk - härligt!

    SvaraRadera
  3. Fotbad och matberedare, ja men det är ju ett måste! Jag har en gammal efter min mamma, ja den är säkert från 70-talet men den funkar!! Bara det!
    Raggmunk är bland det godaste jag vet också...
    Ha en härlig helg nu!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera