onsdag 28 juni 2017

Allsången på Skansen, var väl bra, tycker jag. många tyckte tvärt om

Det var väl inget egentligen att klaga över från
Allsång på Skansen.

Den här gången var det över "låtsas bröllopet" jaa
man kan undra varför. Denna Shima  har ju alltid
någon överraskning, hon hittar ju på allt själv.
Thomas Ledin är ju suverän tycker den här gamla gumman i alla fall. Toppen bra, men oj vad vi gnäller.

Jaa nu är vi tillbaka i vardagen igen. Nu är det slut på
Kyckling, Lax och Asiatiska rätter. Jag har verkligen
smörjt kråset.  Så i dag blev att taga fram Falukorven, och så gjorde jag gott fint Potatismos
på gammal potatis. Med vispgrädde i och mycket
kryddor.  >Så fin den gamla potatisen är fortfarande.
Har köpt färsk potatis 2 ggr. Men ännu har inte Coop
någon bra sådan.
 Kom på i eftermiddag när jag satt och åt, att jag skall göra lite Raggmunk .
Kanske något fel på mig, läste min dotters blogg för en stund sen(hallon och blabar) Hon hade gjort omelett då blev jag riktigt sugen på det igen.
Jag kan ju inte vara havande ,för gammal och ingen karl. Ha,ha men då brukar man ju få sugningar på
mat osv. Ja åldern är ju inget att göra åt, men
någon ny gubbe vill jag inte ha heller.

Nej jag är så nöjd och har ingen tid med något
sådant, men matlust har jag. God kväll från mig.
Tack Evan för denna bild som jag gillat i många år.
I morgon skall jag träffa Ernst, han gör nog något
gott får vi hoppas.  kram från Hajan
 


3 kommentarer:

Anki sa...

Folk gnäller på det mesta nu för tiden... om man inte gillar ett program så kan man ju byta kanal.
Falukorv och potatismos ... mums! Här blev det rester från helgen . kött, sås och potatis och idag blir det pyttipanna på det som blev kvar :)
Ha en fin dag!

Mamma C sa...

Det är alltid någon eller några som måste gnälla på något. Potatismos var länge sedan jag hade.
Kram

Tummelisa sa...

Såg också allsången på Skansen. Gillar Tomas Ledin mycket. Men, vet inte vad det är med oss, vi börjar tycka att det är lite jobbigt med allt sjungande. Kanske är det vår dåliga hörsel som spökar.
Såg också Morden i Midsommer, denna serie ser jag fram emot varje sommar. Min gubbe gillar den inte, så jag får titta ensam.
Ja du det där med mat är inte så lätt att hitta på varje dag. Här blir inte så mycket långkok på sommaren. Men äta måste man. Kanske vore bra att ha som mina svärföräldrar hade sista åren som svärfar levde, samma mat varje vecka. Måndag en rätt, tisdag en och så vidare. Kanske vore väldigt tråkigt i längden, men då var mina svärföräldrar över 90 år, och tyckte det var bra att veta vad de skulle äta.
Idag blir det soppa och pannkaka här.
Ha det så gott!

Kram Tummelisa