onsdag 17 maj 2017

Välkommen till bords 17-5.2017-,hos grannen

Idag var jag hos en granne på underbart god mat.
Hon var pigg och uppåt, berättade att hon varit på
Hatt-party. Det är så roligt hon ställer alltid upp när
jag vill taga ett foto. Som Ni ser är det ju inget bra foto, men det får duga.
I dag blev jag bjuden på Skaldjurs. gratäng mycket
god och härligt ris till.


Det var musslor som låg i sina skal, både vackert och gott, men tyvärr är denna bild missvisande.
Det blev något fel på färgerna, jösses riset var
ju kritvitt. Har väl kommit emot något som jag inte skall. Det ser ju inte gott ut heller.
Till kaffet blev det Panakotta med stora blåbär till.
Jaa ni får taga bilderna som jag har, jag har redigerat
dem, men det funkar inte heller.
Kan tala om att jag åt gratängen i kväll till kockarnas
uppvisning. Visst är de duktiga 10.12 år och fixar till
så fina rätter.

Det är otroligt detta lovade här om dagen, men den
som sköter detta däruppe, har väl tidig semester
För i dag har det då duggat nästan hela dagen-
Nu har den här Gnälltitan klagat färdig, God Kväll
från Hajan.
 

Glömde berätta att jag förärade värdinnan en
bukett Vita Liljor. De är väldigt omtyckta, men har en stark doft. Jag själv har dem ute på balkongen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din väninna tycks vara en glad krumelur!
Gratängen ser härlig ut (utom musslorna då, för min del)

Här hade vi rekordhetta i dag - 36C. Pust, pust!
Nu, halv elva på kvällen, är det 27C! Sommarn kom alldeles
för kvickt. För 3-4 dar sen hade vi värmen på i huset, och
nu är det ACn det gäller. Men som sagt, väderguden gör
vad han vill NÄR han vill.
Ha det så bra säjer
Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Låter jättesmarrigt det du blev bjuden på. Man blir inte klok på vädret. Men man får tacka om värmen kommer nu.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Här i Lund har det varit sommarväder idag, så man kunde gå barbent utan att frysa o så härligt varmt i solen. En härlig dag! Har någon dag kvar hos min dotter o barnbarnet innan jag vänder åter mot Dalarna.

HWIT BLOGG sa...

Väldoftande blommor och god mat sitter ju aldrig fel! Även om liljor kan dofta lite väl mycket :)
Önskar gnälltitan en skön fredag hi hi. Nu handla helgmat och trängas bland folk, något jag INTE gillar!
Kram från Titti