söndag 28 maj 2017

Så underbart, äntligen lite regn. Alldeles för varmt för mig.

Vacker Tårta, men det hade inte vi. Ha,ha vi
hade min höga och fina Sockerkaka. Men kära vänner
där hade nog Hajan varit lite för snål, "skittorr" var
den om sanningen skall fram. Vem som gjort denna fina tårta ,vet jag inte, den fann jag på Google.
Men snäll som min son är så sade han inget, förrän
jag klämde fram att den var i torraste laget.
Ville väl inte såra sin mamma.
Från min dotter fick jag grattis ord via SMS.
Sonen kom med en dubbeltriss, och hoppas på samma tur, som jag hade när jag fyllde år.
Vi hade ugnstekt kyckling, och klyftpotatis.
Sallad och gurka till. Men det var för varmt, alla
fönster öppna, men denna värme gillar jag inte.
Det är ett ålderstecken till, jag som älskade detta
väder förr. Till och med min son tyckte det var för varmt. När jag diskat klart här, gick jag och lade mig,
underbart. Nu är klockan lite över 17,00, så gott
jag sovit.

Det bästa av allt just nu ligger Peking överst, det
kanske inte håller, men bra gjort i alla fall.
Hoppas Ni har haft en bra dag med, nu skall jag ta
mitt eftermiddags kaffe och träffa min kompis
i vardagsrummet, min fina >Tv alltså. , vi kommer så bra överens.
Härliga IFK, trevlig kväll önskar Hajan.
 
Ett stort tack för alla kommentarer från Er, jag blev
jätteglad. Det värmer ju så gott, när man vet att
någon läser detta,

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Skönt att det kom lite regn till slut. Men det behövs mer och det ska det visst bli i veckan.
Så synd att kakan blev torr.
Kram på dig

HWIT BLOGG sa...

Hi hi ja en torr kaka är en torr kaka men det går ju att doppa! Låter som du har haft en skön dag, härligt!
Nu tar vi nya tag inför kommande vecka...
Kram Titti