fredag 19 maj 2017

Nu har nog sommaren kommit, underbart väder hos mig.

Nu är den sköna sommaren här hos mig i nalla fall.
Det bliver nog middag på min balkong i dag med.
Bäst att passa på, snart kan det vara slut igen.
Har nyss talat med Masthugget i Göteborg. Det var
så vackert där med. Jag skulle sjunga för min vän som fyller år i dag.

 Men det blev en kort strof.
Hon har också blivit änka , säger som jag,
då är det inte lika roligt längre. Hon skulle ha lite
främmande och hade beställt en smörgåstårta.
Jag talade om att de åt "Kärleksört" på tv 4 i morse.
Jenny Strömstedt provade och tyckte det var gott
som tilltugg. Men det vete sjutton jag Googlade där
stod det att de kunde vara giftiga. Men måste nog läsa mer noga på detta. Har varit ute ett bra tag
i min Kuvös, nu är Liljorna snart slut. Mina Violer
har också fått en annan färg.

Tycker om mina små hörn på balkongen, har ju inte så mycket mer att pyssla med.

Violer till mor, kan man säga.Så är det ju liljorna
jag fick ju på min födelsedag Kungslilja den bliver röd
såg jag i dag.
 


" Va bliver det för mat i dag ?  Jo jag skall sätta in en
låda med Falukorv, potatis, purjolök . Tänkte att
koka lite ris till, men det får vara till en annan dag.
Allt är väl bra, men hur kan man ställa det som nu
hänt AIK / Malmö . Hur dum får man bli? Rätt mycket tror jag. De gamla i min ålder tycker ju att det är
för jäkligt. Åh Ja, de kunde nog också.
Det får räcka för i dag, tack Ewa i Dalarna.för dina inlägg, ha en trevlig fredag önskar Hajan.
stort tack till alla från Hajan.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja nu är det nog sommaren dom kommit. Skönt att sitta ute på balkongen och äta. Ha en fortsatt bra fredag.
Puss o kram

Hannele på Hisingen sa...

nu får växterna flytta ut.

Anonym sa...

Skönt med sommar för er däroppe i Norden.
Här gick det från 5C förra veckan till 36C i förrgår!
Snabba ändringar - gillar inte det så värst.
Roligt att kunna sitta ute och äta och njuta av
blommorna i kuvösen. Dom ser väldigt friska ut.
Jag är dåligt på blommor, men det blir nog några framöver.

Idag börjarTrump sin 9-dagars resa; första stoppet blir
Saudi Arabien av alla platser. Sen Israel och Påven!
Hoppas han inte gör bort sej och skämmer ut USA.

Njut av sommaren. Kram fr Ruth i Virginia

HWIT BLOGG sa...

Ja sommaren kom med råge! Har pustat ut i skuggan idag...inte van med denna värme ha ha! Som sann svensk måste man ju alltid klaga på vädret :)
Hoppas du har det gott på din balkong och njut nu av helgen.
Kram från Titti